Flash-problem i Firefox under Ubuntu 10.04 64 bit - LØST
Flash-problem i Firefox under Ubuntu 10.04 64 bit - LØST
Jeg har et flash-problem i Firefox under Ubuntu 10.04 64 bit, som jeg tror er et problem, der kun forekommer på 64 bit. Jeg har i hvert fald ikke oplevet det på 32 bit versionen.
Kommer man ind på en hjemmeside, som bruger flash til billedgalleri, kan man kun se det første billede i samlingen. Klikker man videre sker der ikke noget.
Er der nogen som har oplevet det samme og evt. har en løsning på det?
Kommer man ind på en hjemmeside, som bruger flash til billedgalleri, kan man kun se det første billede i samlingen. Klikker man videre sker der ikke noget.
Er der nogen som har oplevet det samme og evt. har en løsning på det?
Senest rettet af Svante 14. maj 2010, 07:38, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Re: Flash-problem i Firefox under Ubuntu 10.04 64 bit
Ja måske.
Kører du med Flash fra repo?
I så fald er det et kendt problem.. det er ndiswrapper og flash der kokser. Løsningen er at fjerne alt det gamle flash og hente den rigtige fra Adobe på http://labs.adobe.com/downloads/flashpl ... 64bit.html
'sudo apt-get purge flashplugin-nonfree gnash gnash-common mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla'
'tar xvfz libflashplayer-10.0.32.18.linux-x86_64.so.tar.gz' (hvis det er rette filnavn selvfølgelig..)
'sudo mv libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.so'
'rm libflashplayer-10.0.32.18.linux-x86_64.so.tar.gz'
Så har du den rigtige 64 bit flash fra Adobe. Minusset er at den ikke bliver opdateret automatisk - plusset er, at det virker som det skal.
Kører du med Flash fra repo?
I så fald er det et kendt problem.. det er ndiswrapper og flash der kokser. Løsningen er at fjerne alt det gamle flash og hente den rigtige fra Adobe på http://labs.adobe.com/downloads/flashpl ... 64bit.html
'sudo apt-get purge flashplugin-nonfree gnash gnash-common mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla'
'tar xvfz libflashplayer-10.0.32.18.linux-x86_64.so.tar.gz' (hvis det er rette filnavn selvfølgelig..)
'sudo mv libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.so'
'rm libflashplayer-10.0.32.18.linux-x86_64.so.tar.gz'
Så har du den rigtige 64 bit flash fra Adobe. Minusset er at den ikke bliver opdateret automatisk - plusset er, at det virker som det skal.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
-
JEg må hellere lige pointere, at det fjerner ndiswrapper, så hvis du bruger den i forvejen til noget andet, så træd varsomt!
// Martin | RLU # 131406
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
tuxx skrev:JEg må hellere lige pointere, at det fjerner ndiswrapper, så hvis du bruger den i forvejen til noget andet, så træd varsomt!
der er stor forskel på ndiswrapper som bruges til netkort og så nspluginwrapper som bruges til at wrappe 32-64 bit
-
Ok så skulle der ikke være nogen ko på isen - jeg undgår helst ndiswrapper så det er ikke der min viden er begravet
// Martin | RLU # 131406
-
- IRC nickname: Jerrik
- Geografisk sted: Dragør
Jeg har giga problemer med FF stabiliteten, og kan i øvrigt komme på sædvanlige netbank og dr.dk/tv/live.
Tidligere havde jeg ikke problemer, og stabiliteten og dr.dk/tv/live fungerer i Chrome.
Jeg antager, at det er flash - i hvert fald hver gang jeg med FF besøger f.eks. politiken.dk går den ned efter få sekunder.
Hvad har jeg gjort:
1. total nyinstallering af 10.04 64 bit
2. Kørt scriptet på script.linux.dk
3. fra softwarecenteret installeret ubuntu restricted extras
4. forsøgt med med adobe installationen tidligere i denne tråd
Er der nogen som har forslag - evt til hvordan jeg får Opera til at du med amagerbanken?
Stor tak om muligt,
Jerrik
Tidligere havde jeg ikke problemer, og stabiliteten og dr.dk/tv/live fungerer i Chrome.
Jeg antager, at det er flash - i hvert fald hver gang jeg med FF besøger f.eks. politiken.dk går den ned efter få sekunder.
Hvad har jeg gjort:
Er der nogen som har forslag - evt til hvordan jeg får Opera til at du med amagerbanken?
Stor tak om muligt,
Jerrik
-
Jerrik skrev:Jeg har giga problemer med FF stabiliteten, og kan i øvrigt komme på sædvanlige netbank og dr.dk/tv/live.
Hvad har jeg gjort:
Stor tak om muligt,
Jerrik
og der fejler du, for med ubuntu restricted extras der får du en forkert java ind. der er ikke noget i restricted extras der ikke er i scriptet på script.linux.dk. de ting der er ekstra i restricted extras er en forkert (dårligere) java samt et par andre unødvendige ting hvor de "rigtige" er i scriptet
-
Jerrik skrev:Er der nogen som har forslag - evt til hvordan jeg får Opera til at du med amagerbanken?
Stor tak om muligt,
Jerrik
Jeg har ingen erfaring med Opera, men hvis du benytter min fremgangsmetode så virker det 100% i Firefox og Chrome/Chromium.
Undgå at blande ubuntu-restricted-extras og andre scripts ind i det - det ender i bøvl når det hele blandes, som Soundpartner også er inde på.
Soundpartner: Hvilken flash bruger du i dit script?
// Martin | RLU # 131406
-
tuxx skrev:Jerrik skrev:Er der nogen som har forslag - evt til hvordan jeg får Opera til at du med amagerbanken?
Stor tak om muligt,
Jerrik
Jeg har ingen erfaring med Opera, men hvis du benytter min fremgangsmetode så virker det 100% i Firefox og Chrome/Chromium.
Undgå at blande ubuntu-restricted-extras og andre scripts ind i det - det ender i bøvl når det hele blandes, som Soundpartner også er inde på.
Soundpartner: Hvilken flash bruger du i dit script?
til 32 bit bruger jeg flashplugin-nonfree og til 64 bit bruger jeg flash hentet fra suns side.
jeg har dog snydt og hentet den den til egen server fordi så er der konsistens også efter der kommer en ny flash på suns side, og dette vil ikke ødelægge mit script.
Jeg vil så løbende holde flash på min server synkroniseret med flash hos sun
-
- IRC nickname: Jerrik
- Geografisk sted: Dragør
soundpartner skrev:og der fejler du, for med ubuntu restricted extras der får du en forkert java ind. der er ikke noget i restricted extras der ikke er i scriptet på script.linux.dk. de ting der er ekstra i restricted extras er en forkert (dårligere) java samt et par andre unødvendige ting hvor de "rigtige" er i scriptet
Jeg forsøgte først med scriptet, men i mit tilfælde virkede det ikke. Jeg havde ikke gjort andre ændringer inden.
Nu har jeg fjernet restricted extras, og (igen) gjort som tuxx foreslår.
tuxx skrev:Jeg har ingen erfaring med Opera, men hvis du benytter min fremgangsmetode så virker det 100% i Firefox og Chrome/Chromium.
Den første af dine fire linie giver resultatet
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 17 opgraderes ikke.
De to næste er ok, men den sidste linie siger at filen ikke findes. Jeg har hentet adobe filen til Hentede filer, og står i det bibliotek i terminalen.
Jeg kan ikke få det til at fungerer hverken i Chrome eller Firefox.
Er der andre ulemper ved at køre 64 bit udover flash, eller skulle man bare holde sig til 32 bit udgaven. Det virker som om den giver mindre bøvl, og er bedre gennemtestet eller hvad....?
-
Ulemper? Tja ud over at 64 bit flash har en ringere ydeevne (på min nvidiaboks) så synes jeg nu ikke der er nogen ulemper.. jeg har ikke kørt 32 bit i flere år og mangler ikke noget
// Martin | RLU # 131406
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
@ Svante
Nu skriver du jo ikke hvad for en af dine pc´er du vil vide det på, men hvis det er den med 4gb ram er 64 bit et must, ellers er der kun understøttelse for ca 3,6gb ram.
Nu skriver du jo ikke hvad for en af dine pc´er du vil vide det på, men hvis det er den med 4gb ram er 64 bit et must, ellers er der kun understøttelse for ca 3,6gb ram.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Det er den med 4 Gb, så jeg holder mig til 64 bit på denne maskine - indtil videre...