Hej,
jeg har brugt Ubuntu i lidt over et år og løb for et par dage siden ind i et problem. Som ud af ingenting kunne jeg ikke længere bruge Firefox i Ubuntu; når jeg prøver at åbne en side får jeg denne meddelelse:
Proxyserveren afviser forbindelser
Firefox er konfigureret til at benytte en proxyserver, som afviser forbindelser.
* Undersøg proxy-indstillingerne og vær sikker på at de er korrekte.
* Kontakt din netværks-administrator for at sikre dig at proxyserveren fungerer.
Jeg har prøvet at tjekke mine proxy indstillinger men de er sat til direkte internet forbindelse. Ydermere har jeg prøvet at geninstallere firefox flere gange, men uden resultat.
Jeg går ud fra at problemet må være relateret til firefox da Arora browseren virker uden problemer.
Jeg har prøvet at kigge mig lidt omkring på internettet, men har ikke kunne finde nogen løsning på problemet, så enhver hjælp ville være meget værdsat.
Venlig hilsen
Mikkel Petersen
Firefox - Proxyserveren afviser forbindelser
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Firefox - Proxyserveren afviser forbindelser
Hej og velkommen til forum
Hvis du kan leve med at miste dine bogmærker m.m. i Firefox, så er løsningen nok at slette Firefox-indstillingerne ved at slette mappen .mozilla i roden af din hjemmemappe. Bemærk at der er punktum foran mozilla, hvilket betyder at mappen er skjult. I Nautilus kan du få vist skjulte mapper med Ctrl + H.
Når du starter Firefox igen vil programmet starte på en frisk med helt nye indstillinger.
Hvis du kan leve med at miste dine bogmærker m.m. i Firefox, så er løsningen nok at slette Firefox-indstillingerne ved at slette mappen .mozilla i roden af din hjemmemappe. Bemærk at der er punktum foran mozilla, hvilket betyder at mappen er skjult. I Nautilus kan du få vist skjulte mapper med Ctrl + H.
Når du starter Firefox igen vil programmet starte på en frisk med helt nye indstillinger.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Det virkede upåklageligt, fantastisk.
Mange tak for hjælpen og velkomsten
Mange tak for hjælpen og velkomsten
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Det var så lidt
/Michael
---
---