Hej alle
er der nogen der kan fortælle mig hvor kan jeg dowloade ndis wrapper som jeg kan installere på min ubuntu 10.04?
Jeg har kun kunne finde versioner til tidligere ubuntu versioner.
Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at koble et lan kabel til min pc, så jeg er nødt til at download ndis wrapperen på min laptop og så overføre filerne.
Ndis wrapper er et program der kan emulere wireless windows drivere på linux, og jeg er nødt til at bruge det da jeg ikke har fundet en åben driver til mit wireless kort som er et Zyxel G-360 (jeg tror chipsettet er en acx-111, som jeg kan se der er flere der har problemer med)
Håber nogen kan hjælpe.
mvh Ole
[LØST] ndis wrapper til lucid lynx
-
- Geografisk sted: Svendborg
[LØST] ndis wrapper til lucid lynx
Senest rettet af tjampman 20. jun 2010, 01:49, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: ndis wrapper til lucid lynx
tjampman skrev:Hej alle
er der nogen der kan fortælle mig hvor kan jeg dowloade ndis wrapper som jeg kan installere på min ubuntu 10.04?
Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at koble et lan kabel til min pc, så jeg er nødt til at download ndis wrapperen på min laptop og så overføre filerne.
Ndis wrapper er et program der kan emulere wireless windows drivere på linux, og jeg er nødt til at bruge det da jeg ikke har fundet en åben driver til mit wireless kort som er et Zyxel G-360 (jeg tror chipsettet er en acx-111, som jeg kan se der er flere der har problemer med)
Håber nogen kan hjælpe.
mvh Ole
Hvis du har kvadret din Ethernet port kan du bruge en Ethernet til USB adapter.
En anden mulighed er 2 stk usb til seriel adaptere og 1 stk null-modem-kabel (det må ikke være langt), så 2 PC kan kommunikere.
En 3. mulighed er at bruge Bluetooth til at skabe en netværksforbindelse til en anden computer.
Du kan hente de rigtige *.deb filer fra en anden computer. *.deb (debian pakkerne) skal matche det antal bits din kerne kører med (32/64 bit) og din Ubuntu version.
Du kan overføre filerne via en USB flash disk, husk manuelt at sørge for at alle pakke-afhængigheder er opfyldt.
/Lars
Senest rettet af lath 10. maj 2010, 22:11, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
tjampman skrev:Hej alle
Håber nogen kan hjælpe.
mvh Ole
de er her til 32bit http://scripts.linux.dk/debs/ndis.tar.gz
-
- Geografisk sted: Svendborg
lath skrev:Du kan hente de rigtige *.deb filer fra en anden computer. *.deb (debian pakkerne) skal matche det antal bits din kerne kører med (32/64 bit) og din Ubuntu version.
Du kan overføre filerne via en USB flash disk, husk manuelt at sørge for at alle pakke-afhængigheder er opfyldt.
/Lars
Ja det var det jeg gerne ville, men jeg kunne ikke finde de korrekte deb filer... men lige netop som jeg sad og skrev denne besked, tror jeg at jeg fandt hvad jeg skulle bruge...
http://packages.ubuntu.com/search?keywo ... ection=all
Nu vil jeg prøve om jeg kan installere dem... men først windows, så ubuntu og så trådløst netværkskort....