Hej Alle,
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, men jeg har Ubuntu 10.04 på min netbook og min laptop. Og på min stationære er der FreeNAS, som jeg bruger til fildeling osv.
Jeg kan godt komme til filerne fra min netbook og installere spil fra dens cddrev over på min netbook via nettet. men når jeg så starter spillene mangler den cd'en selvom den er i min FreeNAS.. Som sagt kan jeg godt åbne cd'en som sidder i FreeNAS-maskinen og installere spillet uden problemer men når jeg skal starte spillet spørger den efter cden
Er der en måde at "snyde" netbooken på. så ser netværkshardisken(cddrevet på min freeNAS) som et cddrev der sad i computeren?
Jeg har kigget efter nocd-hacks osv men uden held.
Virtuel DVD-drev
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Virtuel DVD-drev
PizzaJoe skrev:Hej Alle,
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, men jeg har Ubuntu 10.04 på min netbook og min laptop. Og på min stationære er der FreeNAS, som jeg bruger til fildeling osv.
Jeg kan godt komme til filerne fra min netbook og installere spil fra dens cddrev over på min netbook via nettet. men når jeg så starter spillene mangler den cd'en selvom den er i min FreeNAS.. Som sagt kan jeg godt åbne cd'en som sidder i FreeNAS-maskinen og installere spillet uden problemer men når jeg skal starte spillet spørger den efter cden
Er der en måde at "snyde" netbooken på. så ser netværkshardisken(cddrevet på min freeNAS) som et cddrev der sad i computeren?
Jeg har kigget efter nocd-hacks osv men uden held.
Det er spillet der kigger efter en skive på din netbook , så det har ikke rigtigt noget at gøre med FreeNAS.
det ville være snedigst af dig at montere NASen som et elller flere NFS drev.
I /media kan du så linke /media/cdrom til drevet i NASen.
Du skal installere en NFS client (NFS client kernel driver er hurtigst og virker bedst).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags