Hey.
Er der nogen der ved om man kan komme til og spille mp3 i Ubuntu?
I så fald, hvad skal man downloade?
Mp3?
-
- Geografisk sted: Århus, Denmark
Mp3?
jeg bruger som regelt Amarok til afspilning af Mp3. Men der findes et hav af programmer derude, lidt eksempler:
XMMS (gammel gammel version, men en mere eller mindre tro kopi af winamp)
BMP (Har ik brugt det i lang tid, men mener det er ligesom XMMS, bare ikke så gammelt)
Audacious (Har lige fået det installeret, det minder om winamp, men ligner noget til Mac. Men der er en del fejl i det)
Amarok (ved ikke lige hva jeg skal sammenligne det med, men det virker, og det ser godt ud)
BMP (Har ik brugt det i lang tid, men mener det er ligesom XMMS, bare ikke så gammelt)
Audacious (Har lige fået det installeret, det minder om winamp, men ligner noget til Mac. Men der er en del fejl i det)
Amarok (ved ikke lige hva jeg skal sammenligne det med, men det virker, og det ser godt ud)
-
- Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus
Re: Mp3?
Newbieen skrev:Hey.
Er der nogen der ved om man kan komme til og spille mp3 i Ubuntu?
I så fald, hvad skal man downloade?
Tadaa - min miniguide til EasyUbuntu, giver dig Mp3, Flash (7) og Java.
http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=100
...og en masse andet guf
Start med den, og smid så Amarok på bagefter. Det program er det fedeste!
-
- Geografisk sted: Køge
Mp3?
Wrapper skrev:jeg bruger som regelt Amarok til afspilning af Mp3. Men der findes et hav af programmer derude, lidt eksempler:
Compile det nyeste version af Audacious, det sparker rectum (må man sige numse på dette forum? )
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Mp3?
Jeg hijacker lige, idet jeg går ud fra at trådstarteren har fået besvaret sit spørgsmål.
Hvad er der sket for XMMS2? Jeg synes det er møgbesværligt at bruge, sammenlignet med den gamle.. Gamle, gamle Winamp-klon.. Af dem jeg har prøvet indtil videre, er Exaile den absolut bedste musik-afspiller jeg har fundet til dato.
Hvad er der sket for XMMS2? Jeg synes det er møgbesværligt at bruge, sammenlignet med den gamle.. Gamle, gamle Winamp-klon.. Af dem jeg har prøvet indtil videre, er Exaile den absolut bedste musik-afspiller jeg har fundet til dato.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- Geografisk sted: Viby J
Re: Mp3?
Først skal du installere en række codecs, enten via apt-get eller synaptic, her er et godt link:
https://help.ubuntu.com/7.04/musicvideo ... odecs.html
Og så kan du ellers høre MP3 og mange flere formater på din pc. Jeg bruger Rhythmbox som afspiller; men der er mange andre muligheder.
https://help.ubuntu.com/7.04/musicvideo ... odecs.html
Og så kan du ellers høre MP3 og mange flere formater på din pc. Jeg bruger Rhythmbox som afspiller; men der er mange andre muligheder.
med venlig hilsen,
Asathoor
[Ubuntu 7.04]
Asathoor
[Ubuntu 7.04]