Email backup og import (Thunderbird)

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Email backup og import (Thunderbird)

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg prøver at få mails eksporteret fra PC1 til PC2. Jeg bruger Firebird på begge PC.

1. PC1 bruger Ubuntu 9.04 og Thunderbird 2.0.0.23, mails ligger i en folder der hedder /home/ego/.mozilla-thunderbird/boier00i.default/mail/local folder
2. Folder .mozilla-thunderbird har jeg kopieret til ekstern Harddisk
3. Nu vil jeg importere til PC2 som bruger Thunderbird 3.0.4 og Ubuntu 10.04 via den eksterne Harddisk
4. Thunderbird / tools/ import / import everything giver intet.
5. Thunderbird / tools/ import / import mail giver intet.
6. Jeg har ikke adgang til skjulte .foldere når jeg søger at importere
Kardemommeloven er en god ting.
Smeden

Re: Email backup og import (Thunderbird)

Indlæg af Smeden »

Hej,

Dette er min metode som har virket gennem de sidste par versioner af ubuntu:

1. Kopiér indholdet af .thunderbird til usb stick/disk (eks. c94r5zt4.default og profiles.ini)

2. På ny maskine installeres thunderbird, og startes. Svar nej til at oprette bruger/konto og luk ned igen.

3. Find mappen .thunderbird på ny maskine og slet al indhold.

4. Indsæt dine filer og mappe fra usb i mappen .thunderbird

5. Start thunderbird, og alle mails, kontaktpersoner, kontoindstillinger osv er som på gammel maskine

Håber du får held med det

/smeden
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Det er en god ide, men

1. Den nye og gamle filstruktur er forskellig, fordi den nye thunderbirtd omtaler filerne forskelligt.
2. Den nye thunderbird kan ikke importere fra mapper der startes med "."
3. Jeg kan jo rename så punktummet forsvinder.
4. Jeg har brugt den nye PC i et par uger. Så det er kun gamle mails fra den gamle PC jeg skal have over.
Smeden

Indlæg af Smeden »

Min metode bruger IKKE nogen import funktion nogen steder. Jeg aner ikke om mappestrukturerne er ens eller ej, faktum er at hvis du følger min metode slavisk så har du flyttet ALLE mails og opsætninger osv over på ny pc. Jeg har prøvet med diverse import/export tools men har ikke fået 100% tilfredsstillende resultater

At du har brugt den nye thunderbird et par uger så det kun er gamle mails der skal flyttes med, ja så ved jeg ikke hvad metode du skal bruge. Jeg bruger af samme grund ikke ny pc før alle mails/indstillinger er klar. Ellers bliver det en rodet affære.

/smeden
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

jeg valgte at bruge evolution da det program havde bedre eksport import muligheder. Der er andre funktioner i Thunderbird som gør at jeg syns det program er federe. Måske skulle jeg bare bruge Gamil som er webbaseret og ikkebehøver så meget backup og transport.