soundpartner skrev:Spotten skrev:zob skrev:Ok. Indrømmet. Jeg skulle have trukket mig for længst. Der var bare ikke lige andre der aktivt forsøgte at hjælpe.
Det er tanken der tæller!
Tak fordi du prøvede, det er jo åbenbart mig der har lavet rav i den igen!
Det virker stadig ikke, så jeg prøver at fjerne det kdenlive og så geninstallere det og recordmydesktop om igen.
Hvis jeg køre en opløsning med 1680x1050, så plejer det at være muligt at sætte den til at optage i 1920x1080 så man senere kan tilføje borders f.eks, men der er 2 profiler, en HD 1920x1080i og en HD 1920x1080p, og jeg går ud fra forskellen ligger i Progressive og Interlaced, er dette korrekt?
Er der måske nogen der kan sige mig hvad forskellen gør, hvad er bedst at sætte den op i når man skal optage?
Min skærm køre vidst også 60Hz, så det betyder vel også noget om man optager i 25 eller 30 FPS.
I må undskylde alle mine spørgsmål, vil bare gerne have det virker som det har gjort førhen, tildels altså.
det der beetyder noget med framerate er hvad medie du ender på. ender du på noget pal eller europærisk så skal du optage i 25 frames. ender du på film (16 mm eller der over) så er det 24½ frame per sekund, og ender du i ntsc eller noget amerikansk så er 30 frames i sekundet bedst.
at optage over det der er brug for det vil bare være spild af processorkraft og kan i sidste ende føre ud i field-drops og andre uønskede ting.
Hvad din skærm laver det er hujende ligegyldigt. billedet som du optager, det suger du lang tid inden det har ramt din skærm.
husk forresten at dvd-formatet som sådan ikke understytter mere end 720x576 tror jeg det er. for at få større opløsning end det skal du op i noget blueray
på et hd-tv hvor opløsningen er højere der bliver forskellen imellem de 720x576 og 1920x1024 slumpet efter en eller anden snedig algoritme.
Grunden til jeg vil bruge dette format, er fordi når man smider en video på youtube, en guide med noget tekst vist på skærmen f.eks, så er det ulæseligt i DVD format, hvor man jo har muligheden for at smide det op i HD, derfor dette valg.
Laver jeg klip til DVD skiver, bruger jeg klart DVD formatet, enten 4:3 eller 16:9, alt efter hvad originalen er lavet i.
Jeg var bare lidt i tvivl ang det med opsætning af optagelsesprofilen, men kan høre det er afgørende hvad man skal bruge resultatet til, dvs. man skal bruge flere profiler for at kunne tilfredsstille alle sine ønsker! Er modtaget og forstået.