fstab og sony ericsson( løst)
-
- IRC nickname: kok
- Geografisk sted: svenstrup j
fstab og sony ericsson( løst)
ved usb tilslutning af min SE k850i er der ingen problemer-men når den skal afmonters kan det ikke lade sig gøre-min 10.04 skriver noget med at jeg ikke er ejer og så nævner den også fstab??? i 9.10 gik dette fuldstændigt smertefrit- jeg er logget på som admin.
Senest rettet af kok 9. maj 2010, 18:06, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: fstab og sony ericsson
kok skrev:ved usb tilslutning af min SE k850i er der ingen problemer-men når den skal afmonters kan det ikke lade sig gøre-min 10.04 skriver noget med at jeg ikke er ejer og så nævner den også fstab??? i 9.10 gik dette fuldstændigt smertefrit- jeg er logget på som admin.
Listen herunder er for Ubuntu 9.10, for Ubuntu 10.04 se mit næste indlæg
Du skal lige justerere i nogle rettigheder:
- Åbn System > Administration > Brugere og Grupper
- Tryk på knappen med nøglerne (nederst, midt for)
- Indtast kodeord og tryk så på Godkend knappen.
- Marker dit brugernavn (tryk en gang på dit brugernavn)
- og tryk på Egenskaber knappen.
- Klik på fanebladet rettigheder.
Sæt flueben ud for:- Benyt Automatisk adgang til lagerenheder
- Brug CD-ROm drev
- Monter bruger-område filsystemer (FuSE)
/Lars
Senest rettet af lath 8. maj 2010, 15:31, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
det mener jeg nu jeg har gjort... der hvor du nævner nøgler har jeg en knap der hedder håndter grupper men der er intet nøgle icon-jeg har avanceret instilling - nb det er ubuntu 10.04 vi har med at gøre
???
???
-
kok skrev:det mener jeg nu jeg har gjort... der hvor du nævner nøgler har jeg en knap der hedder håndter grupper men der er intet nøgle icon-jeg har avanceret instilling - nb det er ubuntu 10.04 vi har med at gøre
???
Ja, ok Brugere og Grupper er meget forskelligt fra Ubuntu 9.10 til 10.04, så her kommer listen for 10.04:
Du skal lige justerere i nogle rettigheder:
- Åbn System > Administration > Brugere og Grupper
- Marker dit brugernavn (Står dit brugernavn øverst er det allerede markeret, tryk en gang på dit brugernavn for at markere det)
- Tryk på Avancerede indstilinger knappen (nederst, til højre)
- Indtast kodeord og tryk så på Godkend knappen.
- Klik på fanebladet Rettigheder.
Sæt flueben ud for:- Benyt Automatisk adgang til lagerenheder
- Brug CD-ROm drev
- Monter bruger-område filsystemer (FuSE)
- Tryk på Ok knappen
- Det er muligt at du skal indtaste kodeord ind en gang til. Du skal hvis det er nogen tid siden du arbejdede med programmet sidst.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
ovenstående er udført,men nu kommer meldingen kunne ikke afmontere usbO usbO er ikke i fstab og du er ikke root....når jeg forsøger at afmontere enhedden højreklikker jeg på den og klikker på afmonter hvorefter fejlmeldingen fremkommer
-
kok skrev:ovenstående er udført,men nu kommer meldingen kunne ikke afmontere usbO usbO er ikke i fstab og du er ikke root....når jeg forsøger at afmontere enhedden højreklikker jeg på den og klikker på afmonter hvorefter fejlmeldingen fremkommer
Du mangler muligvis nogle FUSE pakker.
Brug synaptic fra System > Administration:
FUSE Pakker, som kunne have din interesse:
umview, umview-mod-umfusefat, umview-mod-umfuseiso9660, fusefat, fusesmb, fuse-utils, afuse, fuseiso, mtpfs, ifuse (his du har en iPod Touch), mythtvfs (hvis du bruger MythTV), fuseiso9660, fusedav (for WebDAV support, hvor WebDAV=Web-based Distributed Authoring and Versioning), gphotofs - filesystem to mount digital cameras
Der er masser af andre af FUSE filsystemer, søg med FUSE i Synaptic.
/Lars
-
ok-jeg prøver at installere de pakker du har nævnt selv om det er uden for min pædagogiske rækkevide-og så melder jeg tilbage om det virker- det er lidt uforståeligt for mig at det skulle være så omfattende da det virkede lige ud af landevejen i mit gamle 9.10
-
kok skrev:ok-jeg prøver at installere de pakker du har nævnt selv om det er uden for min pædagogiske rækkevide-og så melder jeg tilbage om det virker- det er lidt uforståeligt for mig at det skulle være så omfattende da det virkede lige ud af landevejen i mit gamle 9.10
Husk også som minimum at at logge ud, og så logge ind igen. Du skal muligvis genstarte før FUSE er på plads.
/Lars
-
jeg tog den hårde vej og lavede clean install-nu virker det.