Internt PC-netværk

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
PiranhaBoss.dk
IRC nickname: PiranhaBoss.dk
Geografisk sted: 2630 Taastrup

Internt PC-netværk

Indlæg af PiranhaBoss.dk »

Jeg har lavet et windows-netværk som kun vedrører XP-installationen jeg har i Virtual Box, for at kunne flytte filer frem og tilbage, og kan sagtens finde det med Ubuntu.
Men jeg kan ikke få andet end at "delings-listen" ikke kan hentes.
I det windows-netværk som vores øvrige pc'er er sat op til, kan jeg uden problemer koble op på med Ubuntu, og det uden at have gjort noget for at tilmelde denne PC til netværket.
Så hvorfor drilller det så med min PC's eget intranet?
Jeg har faktisk delt hele c-drevet på win'dums'-installationen, så det kan da ikke være delings-status der mangler.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Internt PC-netværk

Indlæg af soundpartner »

PiranhaBoss.dk skrev:Jeg har lavet et windows-netværk som kun vedrører XP-installationen jeg har i Virtual Box, for at kunne flytte filer frem og tilbage, og kan sagtens finde det med Ubuntu.
Men jeg kan ikke få andet end at "delings-listen" ikke kan hentes.
I det windows-netværk som vores øvrige pc'er er sat op til, kan jeg uden problemer koble op på med Ubuntu, og det uden at have gjort noget for at tilmelde denne PC til netværket.
Så hvorfor drilller det så med min PC's eget intranet?
Jeg har faktisk delt hele c-drevet på win'dums'-installationen, så det kan da ikke være delings-status der mangler.

samba er en kedelig og drilsk protokol. problemet er at ubuntu ikke kan finde din windowsmaskines navn, og eller omsætte dette til en ipadresse.
løsningen er oftests at tilgå windowsmaskinen direkte via dens ipadresse.
husk forøvrigt at kører du virtualbox så skal du stadig have et netværkskabel osv i masninen og den vej igennem adgang til en dhcp server der tildeler ipadresser med mindre du da har sat maskinerne op med faste ip.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
PiranhaBoss.dk
IRC nickname: PiranhaBoss.dk
Geografisk sted: 2630 Taastrup

Re: Internt PC-netværk

Indlæg af PiranhaBoss.dk »

Det er lidt sort snak for mig.

Men jeg prøver lige med lidt "try and error", så kan det være jeg rammer noget funktionelt.