Hej med jer,
jeg sidder og leder efter en driver til min printer (har prøvet flere og hvis nogen ved præcis, hvilken man skal bruge for at få både printer og scanner på en Epson Stylus SX105 til at virke, må I gerne komme med forslag).
Jeg har downloaded et par stykker som ikke har virket, og derfor er mit spørgsmål, hvor disse bliver placeret, så jeg kan slette dem igen? Jeg har ikke trykket gem, men bare "kør" efter downloadmenuen.
Venlig hilsen Kristian
Downloadplacering
-
Downloadplacering
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Intel® Core™ i5-3320M CPU @ 2.60GHz × 4
Lenovo Thinkpad T430
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Downloadplacering
Kristianlybaek skrev:Hej med jer,
jeg sidder og leder efter en driver til min printer (har prøvet flere og hvis nogen ved præcis, hvilken man skal bruge for at få både printer og scanner på en Epson Stylus SX105 til at virke, må I gerne komme med forslag).
Jeg har downloaded et par stykker som ikke har virket, og derfor er mit spørgsmål, hvor disse bliver placeret, så jeg kan slette dem igen? Jeg har ikke trykket gem, men bare "kør" efter downloadmenuen.
Venlig hilsen Kristian
hvis du bare har trykket kør så er de blevet gemt i din /tmp mappe og er blevet slettet igen efter afvikling.
du må derfor give mere info hvis vi skal kunne hjælpe dig. hvilke filer er det du har kørt? hvor har du hentet dem osv.
Generelt er det ALDRIG en god ide at hente filer fra nettet og køre med mindre man ved hvad man laver, og ved at det er det rigtige. de fleste ting kan findes i testede ubuntu-versioner i ubuntus eget pakkearkiv og dette er altid at foretrække.
ifølge hvad jeg lige kan se så burde din printer virker ud af boksen, men du kan forbedre kvaliteten ved at bruge gutenprint. scanneren kan bringes til at virke ved at bruge epsons eget iscan.
du kan se mere på http://www.openprinting.org/printer/Eps ... ylus_SX105
og http://www.avasys.jp/lx-bin2/linux_e/scan/DL1.do
-
Re: Downloadplacering
Hej Soundpartner (og tak for scriptet!)
Well, jeg skulle også hente en driver i 9.10, men der fungede det med driveren fra Avasys.
Jeg har hentet den samme driver nu, og det fik sanneren til at virke, men printeren kan ikke findes. Derudover har jeg også hentet driveren fra Gutenprint, men den har ikke haft nogen effekt. Hvilke informationer skal du bruge for at hjælpe videre?
Venlig hilsen Kristian
Well, jeg skulle også hente en driver i 9.10, men der fungede det med driveren fra Avasys.
Jeg har hentet den samme driver nu, og det fik sanneren til at virke, men printeren kan ikke findes. Derudover har jeg også hentet driveren fra Gutenprint, men den har ikke haft nogen effekt. Hvilke informationer skal du bruge for at hjælpe videre?
Venlig hilsen Kristian
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Lenovo Thinkpad T430