Jeg oplever tit (hvert 15-30. minut) at miste forbindelsen eller rettere routen til min gateway på mit trådløse net, så må jeg lukke det ned og op igen, så spiller det igen. Nogen der har oplevet det og har en ide til en løsning?
mvh
Kim Emax
10..4 beta2 og netværksproblemer
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: 10..4 beta2 og netværksproblemer
emax skrev:Jeg oplever tit (hvert 15-30. minut) at miste forbindelsen eller rettere routen til min gateway på mit trådløse net, så må jeg lukke det ned og op igen, så spiller det igen. Nogen der har oplevet det og har en ide til en løsning?
mvh
Kim Emax
jeg har oplevet noget lignende når N-netværk var aktiveret på routeren og kørte med wpa2.
prøv at fejlsøg lidt mere på det... sker det når du kører rent G? sker det med en wpa1 eller wep-kryptering (hvis du bor ude på landet kan du evt prøve helt uden kryptering)
finten er at det kunne tyde på noget timeout et sted, og spørgsmålet er om det er routeren der driller eller om det er ubuntu...
jeg oplevede som sagt kun problemet på min ene router, og kun når N var slået til. jeg har ingen problemer på min anden router eller andre steder, så jeg vil skyde på at der er et eller andet der bare ikke spiller med den ene router
-
soundpartner skrev:jeg har oplevet noget lignende når N-netværk var aktiveret på routeren og kørte med wpa2.
prøv at fejlsøg lidt mere på det... sker det når du kører rent G? sker det med en wpa1 eller wep-kryptering (hvis du bor ude på landet kan du evt prøve helt uden kryptering)
Jeg kører WPA2, driveren hedder "iwlagn", jeg kan ikke se om den kører g eller n, routeren supporterer n. Min tanke var at teste med eth også, men det bliver først i morgen...
soundpartner skrev:finten er at det kunne tyde på noget timeout et sted, og spørgsmålet er om det er routeren der driller eller om det er ubuntu...
jeg oplevede som sagt kun problemet på min ene router, og kun når N var slået til. jeg har ingen problemer på min anden router eller andre steder, så jeg vil skyde på at der er et eller andet der bare ikke spiller med den ene router
Det fungerede fint med 9.04, så opgraderede jeg til 9.10, fik sort skærm og måtte til sidst ty til 10.4 for at få min laptop tilbage. Vi må håbe det er løst, når 10.4 launches
Mvh
Kim Emax
-
Nå, jeg har så stadig problemet efter opgradering til den officielle. Det trådløse net staller lige pludseligt, så er der ikke andet for end at slukke og starte WLAN'et igen, ingen tilsvarende problemer med ETH. Nogen, der har en ide til dette?
Mvh
Kim
Mvh
Kim
-
- IRC nickname: kvik
- Geografisk sted: Söderhamn, Sverige
Hej
Når jeg sidder og læser det her tænker jeg på om det kan være en fejl i routeren, prøv evt og teste din PC på et andet netværk, for det er både fejl med kabel ot trådløste, det ser underligt ud. Bare en ide.
Når jeg sidder og læser det her tænker jeg på om det kan være en fejl i routeren, prøv evt og teste din PC på et andet netværk, for det er både fejl med kabel ot trådløste, det ser underligt ud. Bare en ide.
Med Venlig hilsen
Kvik
Blog: http://kviksworld.wordpress.com
----------------------------------------------------------------
Acer Aspire 5741G Ubuntu 12.04
Lubuntu 12.04
Pentium 4 3GHz
1GB ram
GeForce 6600GTS (tror jeg)
80 GB HD
Kvik
Blog: http://kviksworld.wordpress.com
Acer Aspire 5741G Ubuntu 12.04
Lubuntu 12.04
Pentium 4 3GHz
1GB ram
GeForce 6600GTS (tror jeg)
80 GB HD
-
Kvik skrev:Hej
Det er kun min PC, der har problemet, ikke min kærestes. Og heller ikke min pc, _før_ jeg opgradede til Lucid... Og det er kun ved trådløst connect problemet opstår, ikke ved eth connect (som sidder på samme router)