Nvidia eller ati i bærbar?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
zerben

Nvidia eller ati i bærbar?

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg vil til at købe en bærbar men skal man vælge med et nvidia eller et ati kort.Hvad er bedst understøttet til 10.04 og fremover.Jeg har en quad core med et nvidia GeForce 6500 og det virker perfekt.
tuxx
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Nvidia eller ati i bærbar?

Indlæg af tuxx »

Ati har tidligerer været noget hit'n'miss hvor nVidia bare spillede perfekt.

Skulle jeg vælge i dag ville jeg, trods de initielle problemer med 10.04 (jeg er ikke ramt) stadig vælge nVidia.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Tak for det men jeg mener at jeg har læst et sted at der kan blive lidt problemer med driverne til nvidia på længere sigt.
Jeg har dog heller ikke haft problemer med mit lidt ældre kort.Jeg har set på et par computere hos elgiganten men man får desværre Win 7 med.Kan man ikke bare brænde et image af harddisken og gemme det til senere hvis den skal sælges?Den skal have ren Ubuntu.
tuxx

Indlæg af tuxx »

Nja, det du har læst er nok at nv-driveren er droppet. Dette er ligegyldigt da Nouveau pt. kan det samme eller mere. I min optik er det blot en erkendelse fra nVidia om at andre gør det bedre så hvorfor prøve? Nouveau er standard på rigtig mange distros efterhånden, så det er IMHO blot en naturlig udvikling. I andres optik er det selvfølgelig det store onde og nVidia har næsten solgt sjælen til djævlen :roll:

Så længe de stadig udvikler på den proprietære driver, så er vi safe. Og hvem har i det hele taget brugt nv-driveren? 2D imponerede ikke, 3D var ikke-eksisterende.. jeg har alle dage brugt den proprietære driver, så de kan droppe alle de open-source drivere de vil for min skyld :-)

Jeg skal se noget "good-will" fra ATI før jeg tør tage den rute.. med nVidia ved jeg det bare spiller (det har de altid gjort) så jeg skal personligt mærke det modsatte før jeg tænker på et skifte.
// Martin | RLU # 131406
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Det er også fordi det er jo ikke lige til at skifte i en bærbar,så det er rart at vide det ikke går galt lige nu.Kan man godt brænde det image af harddisken,slette Win,installere Ubuntu og så senere køre Win ind igen hvis den skal sælges.Jeg har ikke haft Win siden 2005,så jeg kender intet til hverken vista eller Win 7.
tuxx

Indlæg af tuxx »

Puha jeg aner det ikke... jeg gjorde det på min Acer, men da jeg den anden dag ville prøve recovery-sættet virkede det slet ikke :mrgreen:

Jeg er heller ikke selv så meget inde i Windows på den front mht recovery.
// Martin | RLU # 131406