Alternativ til MSN Messenger / Ubuntu 8.10 64 bit (LØST)

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
andersen-christian
IRC nickname: andersen-christian

Re: Alternativ til MSN Messenger / Ubuntu 8.10 64 bit (LØST)

Indlæg af andersen-christian »

jeg kan sige meebo det virker ikke alt for godt og det har heller ikke lykkes mig at bruge webcam i det.

Empathy der har jeg forsøgt og gøre det de viser.. også uden held:/ jeg har ingen idé om hvad jeg kan gøre.. og jeg vil ikke skifte til skype for så mister jeg alle dem jeg skriver med..

men jeg har prøvet her hjemme med msn lige på min vista og køret den ind over linux med amsn på min anden pc.. (2 forskellige msn bruger har jeg brugt) da jeg kørte det forsøg der virkede Amsn fint:) men ved andre der fungere det overhovedet ikke:/ det iraterre mig at der ikke rigtig er nogen løsning på det problem.. Jeg er selv 15 år og jeg kan ikke programere progremmer så jeg kan ikke rigtig lave et der virker:/
andersen-christian
IRC nickname: andersen-christian

Indlæg af andersen-christian »

jeg har fundet en løsning til Amsn:D!!!!!

http://www.amsn-project.net/forums/inde ... pic=6412.0

Gør det med protene og det virker:D
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Indlæg af Spotten »

andersen-christian skrev:jeg har fundet en løsning til Amsn:D!!!!!

http://www.amsn-project.net/forums/inde ... pic=6412.0

Gør det med protene og det virker:D

Efter hvad jeg lige kan se, snakker de blot portforwarding, som der også står hvis man læser lidt i aMSN programmets egenskaber, at man skal have forwardet porte til webcam samt filoverførsel.

Lidt Off-topic, sorry.

Sidder og roder med "Empathy", kan det passe man via. MSN protokollen, IKKE kan sende filer?!

Højreklikker jeg f.eks på en person på min kontaktliste og prøver at vælge "Send fil", er feltet IKKE brugbart, det fremstår bare mat.

Ser sådan her ud: http://peecee.dk/upload/view/242324

På forhånd tak.
Senest rettet af Spotten 3. maj 2010, 01:11, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Sidder og roder med "Empathy", kan det passe man via. MSN protokollen, IKKE kan sende filer?!

Det kan faktisk godt være. Jeg bruger ikke MSN-protokollen. Til gengæld er der pænt gang i udviklingen på empathy, og det ser lovende ud for fremtiden.

Ellers kan man jo prøve pidgin som en mulighed, men der har i måske været.
Spotten

Indlæg af Spotten »

zob skrev:

Det kan faktisk godt være. Jeg bruger ikke MSN-protokollen. Til gengæld er der pænt gang i udviklingen på empathy, og det ser lovende ud for fremtiden.

Ellers kan man jo prøve pidgin som en mulighed, men der har i måske været.

Læser jeg i "help" filen på "Empathy", så står der nemlig der kun er via. jabber, Google Talk, og een mere man kan sende filer, og MSN er ikke i blandt. Men læser jeg andre steder, burde det være muligt.

Jeg synes bare det er en smule forkert at vælge denne "Empathy" fremfor måske en anden der er bedre som et standard implementeret IM program i Ubuntu.

Måske bare mig der ikke forstår hvorfor dette er valgt frem for andre, måske der ikke findes andre?

Her står det: http://peecee.dk/upload/view/242325/full
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Jeg synes bare det er en smule forkert at vælge denne "Empathy" fremfor måske en anden der er bedre som et standard implementeret IM program i Ubuntu.

Du er bestemt ikke den eneste. Der var stor røre omkring det, da man valgte at gå fra pidgin til empathy. Jeg blev glad. Jeg fik mulighed for at ringe til fastnet-telefoner i DK og ikke mindst i udlandet - næsten gratis. Så for mig var det en fremgang. Men jeg tror mange af dem der var mere til chat-siden end telefoni-siden blev lidt kede af det. Det skal nu nok komme det du efterlyser. Tit tror jeg også vurderingerne går på det. Hvad er der mest fremtid i? Og selv om det kan synes som et tilbageskridt for noget umiddelbart, tror jeg det er det rigtige valg for fremtiden.
Spotten

Indlæg af Spotten »

zob skrev:

Du er bestemt ikke den eneste. Der var stor røre omkring det, da man valgte at gå fra pidgin til empathy. Jeg blev glad. Jeg fik mulighed for at ringe til fastnet-telefoner i DK og ikke mindst i udlandet - næsten gratis. Så for mig var det en fremgang. Men jeg tror mange af dem der var mere til chat-siden end telefoni-siden blev lidt kede af det. Det skal nu nok komme det du efterlyser. Tit tror jeg også vurderingerne går på det. Hvad er der mest fremtid i? Og selv om det kan synes som et tilbageskridt for noget umiddelbart, tror jeg det er det rigtige valg for fremtiden.

Ja, det har du nok ret i, det er bare ærgerligt den er SÅ ufærdig som den nu er, MEN måske har de noget i ærmet som gør den mere overlegen end de andre hidtil, ellers er der jo ingen mening i dette! :-)