iFolder

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
cartmann

iFolder

Indlæg af cartmann »

Hej,

overvejer at bruge ubuntu som en form for filserver baseret på iFolder (http://www.kablink.org/).

Er det noget der er direkte understøttet i den nye ubuntu?

Kan jeg installere det via pakkesystemet ? Eller skal jeg jeg ud i en manuel installation?

Er der nogen der har erfaring med iFolder - så vil jeg meget gerne høre om det :-)

Jeg har ikke rodet med linux i årevis - så jeg håber det er en overskuelig opgave jeg har valgt til at komme igang med det igen :-)

mvh
Claus
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: iFolder

Indlæg af soundpartner »

cartmann skrev:Hej,

overvejer at bruge ubuntu som en form for filserver baseret på iFolder (http://www.kablink.org/).

Er det noget der er direkte understøttet i den nye ubuntu?

Kan jeg installere det via pakkesystemet ? Eller skal jeg jeg ud i en manuel installation?

Er der nogen der har erfaring med iFolder - så vil jeg meget gerne høre om det :-)

Jeg har ikke rodet med linux i årevis - så jeg håber det er en overskuelig opgave jeg har valgt til at komme igang med det igen :-)

mvh
Claus

på den side du selv linker til er der kun suse versioner, og nej det er ikke i standart pakkelisterne... hvad eer det du ønsker at lave?
for ubidelbart kunne det på mig lyde mere som en lille privat sky som du skulle sætte op, og her der er ubuntu server absolut den eneste rigtige
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
cartmann

Indlæg af cartmann »

Jeg kan godt se hvad du mener - men det er ikke ligefrem en lille sky jeg skal bruge :-)

Det bliver i omegnen af 1/2 - 1 TB på et år - så det er nok lidt dyrt at gøre i skyen - desuden vil jeg gerne have dataene på min egen server.

Mine klienter er windows brugere - så det giver måske også lidt problemer.

Umiddelbart virker iFolder som det server prog der kan hvad der skal til - er bare i tvivl om hvor svært det er at få til at spille under ubuntu - som virker som den nemmest tilgængelige linux distribution lige nu :-)

/Claus
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

cartmann skrev:Jeg kan godt se hvad du mener - men det er ikke ligefrem en lille sky jeg skal bruge :-)

Det bliver i omegnen af 1/2 - 1 TB på et år - så det er nok lidt dyrt at gøre i skyen - desuden vil jeg gerne have dataene på min egen server.

Mine klienter er windows brugere - så det giver måske også lidt problemer.

Umiddelbart virker iFolder som det server prog der kan hvad der skal til - er bare i tvivl om hvor svært det er at få til at spille under ubuntu - som virker som den nemmest tilgængelige linux distribution lige nu :-)

/Claus

finten er at ubuntu efterhånden er førende på markedet inden for cloud computing, og hvis du smidder en ubuntu server på din maskine så kan du på ca 20 min sætte din egen fuldt funktionelle sky op på din egen server

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
cartmann

Indlæg af cartmann »

Det er jo også smart - men jeg kan ikke bruge det da jeg skal have meget plads shared ud. 500MB - 1TB. Ubuntu one tilbyder jo max 50GB.

Desuden har alle mine klienter windows - det jeg har fundet på ubuntu one - er ubuntu only :-(

Så enten skal jeg prøve at få iFolder til at spille under ubuntu eller også skal jeg forsøge mig med suse ?
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

cartmann skrev:Det er jo også smart - men jeg kan ikke bruge det da jeg skal have meget plads shared ud. 500MB - 1TB. Ubuntu one tilbyder jo max 50GB.

Desuden har alle mine klienter windows - det jeg har fundet på ubuntu one - er ubuntu only :-(

Så enten skal jeg prøve at få iFolder til at spille under ubuntu eller også skal jeg forsøge mig med suse ?

jeg gentager for sidste gang, og denne gang i neon-bogstaver...

DU har en computer.
DU installerer ubuntu server på DIN EGEN computer.
DU har nu DIN EGEN personlige cloud på DIN EGEN maskine som DU selv har stående i DIN stue (eller hvor konen nu lader den stå)

dette har intet med ubuntu one eller andre eksisterende skyer... det er DIN PRIVATE sky som du SELV styrer med 500 TB (hvis du da ellers kan finde økonomi til så mange og så store diske)

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
cartmann

Indlæg af cartmann »

Okay neon hjalp - nu fatter jeg det :-) Sorry

Det lyder jo som noget man kan bruge - hvordan med klienter.

Det jeg gerne vil, er at mine kære windows brugere har et drev/directory som bliver replikeret rundt på alle deres maskiner.

Det skal virke som en normalt directory når de bruger det til dagligt -hvor filerne så replikeres rundt til alle.

PS: er ved at google mig rundt - det er vel uec jeg skal have styr på