finn@finn-desktop:~$ sudo apt-get install skype
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Pakken skype har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en
anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller
kun kan hentes fra andre kilder
E: Pakken skype har ingen installationskandidat
Hmmmm now wot?
Ingen skype i Ubuntu 10.04?? (LØST)
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Ingen skype i Ubuntu 10.04?? (LØST)
Senest rettet af Finn Bjerke 2. maj 2010, 03:17, rettet i alt 1 gang.
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Ingen skype i Ubuntu 10.04??
Det er rigtigt at skype ikke er i de almindelige kilder. Desuden er den blevet fjernet fra medibuntu.
Så du skal enten downloade den fra hjemmesiden: http://www.skype.com/download/skype/linux/
I en anden tråd havde vi også succes med at installere den gennem source center i ubuntu tweak.
Så du skal enten downloade den fra hjemmesiden: http://www.skype.com/download/skype/linux/
I en anden tråd havde vi også succes med at installere den gennem source center i ubuntu tweak.
-
- IRC nickname: sound
zob skrev:Det er rigtigt at skype ikke er i de almindelige kilder. Desuden er den blevet fjernet fra medibuntu.
skype er også i 10.04 scriptet på scripts.linux.dk
-
- Redaktør
Åh ja. Det havde jeg glemt. Fedt.
-
jeg har aldrig selv brugt skype særligt meget, men nu besluttede jeg mig lige at se lidt på det. især fordi folk ofte har brokket sig over hvor besværligt det var, og hvor ofte folk har haft problemer.
jeg vil sige det på den her måde.
jeg fandt ud af at jeg har prøvet at oprette skype 2 gange så jeg havde i forvejen 2 konti, men jeg huskede ikke password til nogen af dem, så der fik jeg oprettet nye.
jeg installerede skype på min eee1000 (via mit eget script) dette tog ca 45 sekunder, og inden for 5 min var det sat op.
så så jeg på noget sipdroid som jeg havde fået anbefalet til min nye htc desire her den anden dag, men efter 10 min opgav jeg det
så googlede jeg efter en aplikation til min nye android telefon, men ikke så meget held der. det brugte jeg vel ca 10 min på.
så søgte jeg på markedet på selve telefonen og og faldt over noget kaldet nimbuzz. det blev installeret og var skide nemt at sætte op.
og jeg prøvede for sjov at "ringe" til den anden konto som var på eee'en.
Vupti det virkede, og jeg kunne både snakke og høre de 2 på tvers.
alt i alt tog det mig ca 30 min at installere og sætte det op på både android telefon og computer og det var incl ca 20 min spild af tid på google
jeg er sgu imponeret
jeg vil sige det på den her måde.
jeg fandt ud af at jeg har prøvet at oprette skype 2 gange så jeg havde i forvejen 2 konti, men jeg huskede ikke password til nogen af dem, så der fik jeg oprettet nye.
jeg installerede skype på min eee1000 (via mit eget script) dette tog ca 45 sekunder, og inden for 5 min var det sat op.
så så jeg på noget sipdroid som jeg havde fået anbefalet til min nye htc desire her den anden dag, men efter 10 min opgav jeg det
så googlede jeg efter en aplikation til min nye android telefon, men ikke så meget held der. det brugte jeg vel ca 10 min på.
så søgte jeg på markedet på selve telefonen og og faldt over noget kaldet nimbuzz. det blev installeret og var skide nemt at sætte op.
og jeg prøvede for sjov at "ringe" til den anden konto som var på eee'en.
Vupti det virkede, og jeg kunne både snakke og høre de 2 på tvers.
alt i alt tog det mig ca 30 min at installere og sætte det op på både android telefon og computer og det var incl ca 20 min spild af tid på google
jeg er sgu imponeret
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Re: Ingen skype i Ubuntu 10.04?? (LØST)
Skype er genialt når man har venner i udlandet eller selv er en ven i udlandet
Kardemommeloven er en god ting.
-
Re: Ingen skype i Ubuntu 10.04?? (LØST)
Finn Bjerke skrev:Skype er genialt når man har venner i udlandet eller selv er en ven i udlandet
skype vil blive genialt for budgettet når man har en kæreste der ellers kan finde på at sidde og knævre i en time uden at sige noget...
nu kan jeg sætte en permanent forbindelse op imellem københavn og korsør, og så kan hun knævre mig i søvn hver nat jeg er hjemme hos mig selv. og det uden at tænke over prisen