Spørgsmålet er vel klart nok.
Hvad er forskellen? Er der i det hele taget noget videre, der adskiller dem fra hinanden.
Efter min laptop har været nede at ligge, er jeg selv sagt meget forsigtig med alt hvad den slags angår.
Virtualbox OSE vs VBoxGTK
-
- IRC nickname: PiranhaBoss.dk
- Geografisk sted: 2630 Taastrup
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Virtualbox OSE vs VBoxGTK
PiranhaBoss.dk skrev:Spørgsmålet er vel klart nok.
Hvad er forskellen? Er der i det hele taget noget videre, der adskiller dem fra hinanden.
Efter min laptop har været nede at ligge, er jeg selv sagt meget forsigtig med alt hvad den slags angår.
jeg tror ikke på at det var Vbox der hev din maskine ned. jeg har selv installeret VBox rigtig mange gange.
OSE står for open source edition og er opensource og fri og gratis. alle kan gøre som de vil med den
den anden er ikke opensource. det vil sige det er en udviddet funktion med ekstra funktionalitet, forbedret kode osv som man ikke ønsker offentlig således at konkurrenterne kan "stjæle" ideerne.
VBox er efter min mening lidt hurtigere og har blandt andet support for usb osv
OSE har ikke usb support.
der er flere forskelle, men en ting kan du være sikker på. eventuelle endringer der gør ose versionen bedre vil på meget kort tid blive integreret i den lukkede udgave også. mens funktioner der er fede nok til at folk vil betale for dem ikke kommer i OSE før efter lang lang tid.
grunden til man har begge versioner er netop blandt andet at man med en OSE version kan få "gratis" arbejdskraft til at se store dele af sin kode igennem og optimere og forbedre denne
-
Så Vbox er mere anbefalesesværdig hvis man vil noget?
-
PiranhaBoss.dk skrev:Så Vbox er mere anbefalesesværdig hvis man vil noget?
det er i hvert fald den der kan mest
-
- Redaktør
Til dem der kører 10.04 skal man dog være opmærksom på at vitualbox ikke har en version der passer til 10.04 endnu og det derfor kræver lidt ekstra snilde at få f.eks. usb-support (man skal manuelt starte hald).
http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads
Husk også at hent en version der passer til arkitekturen 32bit eller 64bit. Dette er ikke afgjort af om man har en 64bit processor men om man har installeret ubuntu 32bit eller 64bit.
http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads
Husk også at hent en version der passer til arkitekturen 32bit eller 64bit. Dette er ikke afgjort af om man har en 64bit processor men om man har installeret ubuntu 32bit eller 64bit.
-
Vil det være derfor, at nu hvor jeg installeret VboxGTK gennem Ubuntu Softwarecenter, men ikke får startet noget når jeg klikker på programmet i menuen?
-
PiranhaBoss.dk skrev:Vil det være derfor, at nu hvor jeg installeret VboxGTK gennem Ubuntu Softwarecenter, men ikke får startet noget når jeg klikker på programmet i menuen?
er det ikke kun ose der ligger i repositorys?
den "rigtige " vbox skal du hente fra suns side
-
Tja. Jeg fik begge ting in i menuen ved blot at installere VboxGTK.
VB OSE have jeg fjernet allerede inden jeg opgraderede, da jeg jo havde maskinen nede at ligge forinden.
Men nu er den der altså igen, og virker. Usb-supporten har jeg dog ikke tjekket endnu. det bliver først ved evt behov, da der er andre ting at slår med efter opgraderingen.
VB OSE have jeg fjernet allerede inden jeg opgraderede, da jeg jo havde maskinen nede at ligge forinden.
Men nu er den der altså igen, og virker. Usb-supporten har jeg dog ikke tjekket endnu. det bliver først ved evt behov, da der er andre ting at slår med efter opgraderingen.