Tab af vindues rammer....?!?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Microbe

Indlæg af Microbe »

Jeg har nu efterhånden fået fod på det... men nu har jeg efter installering af mit nvidia gfx kort, mistet rammerne omkring mine vinduer, så jeg ikke længere kan resize, maksimere, eller bare flytte rundt på dem. Har kigget lidt rundt for at finde en flueben der ikke var checket, men kan ikke finde noget. Hvad har jeg klokket i? Og kan der rettes?

Og min terminal er blevet til et kridt hvidt vindue, uden noget som helst i..... HJÆLP! :cry:
Ny.....
Wikzo
Geografisk sted: Århus N

Indlæg af Wikzo »

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Dog vil det være nyttigt at vide, om du bruger Beryl/Compiz Fusion eller ej. Hvis du gør, skal du ind i programmets indstillinger og sætte kryds ved "Vinduesrammer" :)
Billede
Microbe

Indlæg af Microbe »

tbh... har igen anelse... begyndte at bruge Ubuntu igår... så.....
Ny.....
Microbe

Indlæg af Microbe »

ok, er nu ret sikker på jeg IKKE har det installeret. For sad lige og kiggede på installeringen af det og den har jeg ikke været igennem.
Ny.....
Wikzo

Indlæg af Wikzo »

Ok, du har ikke Beryl/Compiz Fusion så. Kan desværre ikke hjælpe dig mere, men måske kan du søge efter nVidia på Ubuntuforums.org.
Billede
Microbe

Indlæg af Microbe »

fandt fejlen... det er de restrictede driver til mit nvidia GF 7600GT der fucker det up. Så nu må jeg få enden Beryl eller Compiz til at virke.... Nogen forslag til en sikker måde??
Ny.....
Wikzo

Indlæg af Wikzo »

Du skal ikke downloade Beryl, da det er dødt, så at sige. Folkene bag arbejder nu på Compiz Fusion, som kan det samme + mere.

Denne guide er rigtig nem; du skal bare følge det hele trin for trin, og så bør det virke :)

http://news.softpedia.com/news/How-to-I ... 8113.shtml
Billede