Problemer med Huawei E180 på 10.04 (TDC) (løst)

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
BaeHat

Problemer med Huawei E180 på 10.04 (TDC) (løst)

Indlæg af BaeHat »

Med stor glæde forsøgte jeg LIVE cd'en med 10.04, men fandt at mit mobile bredbånd fra TDC ikke virkede.
På selve usbmodemmet står der at det er en E180, men jeg kan se i lsmod at den registrere sig som en E220/E280
Jeg har forsøgt mig med det fine script fra scipt.linux.dk uden held.
Jeg har forsøgt at downloade usb_modeswitch, og prøvet at køre den (med de parametre der står i konfigurationsfilen til usb_modeswitch for min usbdims), uden held.
Som jeg ser det, er det selve modeswitchen der driller, da den i loggen med det samme registrere sig som et cdrom/microsd drev.
Da jeg kun har mit mobile bredbånd som internetadgang er det pænt vigtigt for mig at det kommer til at virke inden jeg skifter til 10.04.

Mvh BaeHat
Senest rettet af BaeHat 30. apr 2010, 23:35, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Problemer med Huawei E180 på 10.04 (TDC)

Indlæg af soundpartner »

BaeHat skrev:Med stor glæde forsøgte jeg LIVE cd'en med 10.04, men fandt at mit mobile bredbånd fra TDC ikke virkede.
På selve usbmodemmet står der at det er en E180, men jeg kan se i lsmod at den registrere sig som en E220/E280
Jeg har forsøgt mig med det fine script fra scipt.linux.dk uden held.
Jeg har forsøgt at downloade usb_modeswitch, og prøvet at køre den (med de parametre der står i konfigurationsfilen til usb_modeswitch for min usbdims), uden held.
Som jeg ser det, er det selve modeswitchen der driller, da den i loggen med det samme registrere sig som et cdrom/microsd drev.
Da jeg kun har mit mobile bredbånd som internetadgang er det pænt vigtigt for mig at det kommer til at virke inden jeg skifter til 10.04.

Mvh BaeHat

E180 og tdc virker upåklageligt i 10.04
det er den kombi jeg selv har.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
BaeHat

Indlæg af BaeHat »

Okay, det virker desværre ikke her.

I 9.04 og 9.10 virkede det uden problemer.

Har du nogen ideer til hvordan jeg griber problemet an?

Mvh BaeHat
BaeHat

Indlæg af BaeHat »

Hmm, det viser sig at det ikke virker fra LIVE cd'en, men virker fint ved installationen.
Jeg fatter hat.
Men, det virker out of the box, så det er godt nok.

Tak for hjælpen.

Mvh BaeHat