Hej Allesammen.
Jeg står og er lige kommet hjem efter en fantastisk tur til Grønland, hvor jeg har taget en masse billeder og nogle enkelte film. Nu tænker jeg, at det kunne være sjovt at lave en film med billederne, hvor jeg også inddrager videoerne. Jeg har før arbejdet med tunge programmer som Adobe Premiere Pro (dengang, jeg var Windows-bruger), men det jeg søger er mere et program, der er let, og som hurtigt og nemt kan lave effekter med fade-overs, slide-in's, cross-overs osv. ved billedskiftene. Samtidig skal det understøtte en minimal lydredigering, da jeg også gerne vil have noget musik på. Jeg søger selvsagt et program til Ubuntu =)
Nogle forslag?
~ intEx
Program til billed- og videoredigering
-
- Geografisk sted: Ebeltoft, Danmark
Program til billed- og videoredigering
"Computers are like airconditioning systems:
-They become useless when you open Windows."
-They become useless when you open Windows."
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Program til billed- og videoredigering
Jeg har ikke rigtig brugt video editor, men der er godt nyt til dem der har brug for det helt vilde. Senere på året bliver lightworks nemlig open source: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/04/osca ... -open.html
Indtil da. I ubuntu 10.04 er der en default video editor der hedder pitivi. Hvis du ikke er på 10.04 hvilket du vist glemte at oplyse kan du installere ved
En anden, og meget populær mulighed (vist med lidt flere features) er openshot
Også folkene bag VLC har noget i ærmet: viewtopic.php?f=5&t=9215
Indtil da. I ubuntu 10.04 er der en default video editor der hedder pitivi. Hvis du ikke er på 10.04 hvilket du vist glemte at oplyse kan du installere ved
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install pitivi
En anden, og meget populær mulighed (vist med lidt flere features) er openshot
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install openshot
Også folkene bag VLC har noget i ærmet: viewtopic.php?f=5&t=9215
Jeg kan anbefale OpenShot: http://www.openshotvideo.com/.
Det er kanon godt
Det er kanon godt
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
selv bruger jeg et cli baseret program hvor jeg genererer en configfil med info om hvilke billeder, rækkefølge samt effekter ogf så egertfølgende renderer jeg selve videoen. dette system kan arbejde med både stills, audio og video, og er klart det hurtigeste jeg har arbejdet med.
programmet hedder dvd-slideshow og kan findes i repositorys, og der findes en masse gode guides på nettet
programmet hedder dvd-slideshow og kan findes i repositorys, og der findes en masse gode guides på nettet