Skærmopløsning ATI Radeon m 9600

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
klgn

Indlæg af klgn »

Hep!

Er netop skiftet til Ubuntu for at se, hvad det er for noget, og om det er på tide at droppe windoze...

Det er lykkedes mig at få mit trådløse netværk til at virke, har dog nogle få spørgsmål til dette senere...

Jeg kan imidlertid ikke skifte skærmopløsning til højere end 1024x768, fordi dette får skærmen til at se mærkelig ud og det er som om den gentager sig selv efter et bestemt interval. Derudover er det svært at vælge menuer, da de blinker eller er ufuldstændigt vist, når jeg klikker på dem.

Jeg har søgt herinde, men de guides/hjælpehints, jeg har fundet, er jeg ikke blevet meget klogere af.

Håber på hjælp:)

/klgn
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Hej! :D

Jeg søgte lidt på Google, og fandt denne tråd:

http://www.linuxquestions.org/questions ... p?t=512410

Som linker til denne tråd:

http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu ... tion_Guide

Prøv at se om det ikke er noget. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
klgn

Indlæg af klgn »

Det var ingen succes med feisty guiden. Nu kan jeg slet ikke vælge større skærmopløsning end 1024x768. Computeren blev sur over installationen, og jeg måtte vende tilbage til originalinstillingerne, men nu er muligheden for større end opløsning på 1024x768 altså forsvundet.

Nogle andre bud?
medallish

Indlæg af medallish »

Er overrasket over at ingen har svaret på denne tråd :S.. Du skal skrive en kommando i den alternative måde ubuntu kan starte op på, kan ikke huske hvad e kalder den, den vises i opstarten som en mulighed at starte op på. Den starter op som root uden gui, der skal du skrive "dpkg-reconfigure xserver-xorg" så starter der en blå skærm op med nogle simple spørgsmål som f.eks hvad mærke grafikkort du har, og hvad opløsninger den kan klare.

Denne virker hver gang for mig når jeg skal vænne ubuntu til at køre med min bærbar som har widescreen :)

en lign. kommando står også øverst i filen \etc\X11\xorg.conf
"in the future computers will be 10 times faster, and a 100 times bigger!"
-Prof. Brinck @ Simpsons