Jeg har en MP3 player jeg bruger når jeg motionerer, den hedder Sandisk og koster cirka 35 øre. Nu vil jeg skifte musikken, det kan jeg ikke:
1. MP3 Dimsen skriver den er "USB connected"
2. MP3 Dimsen vises under steder i Ubuntu
3. Der vises foldere fra MP3 Dimsen 1) audible 2) Config 3) Record men der er ingen filer i folderne som, er synlige for Ubuntu.
Der er filer ombord, den spiller fint.
Er der nogen som har forslag ? Skal jeg reformatere dyret ? Jeg har rodet lidt med "egenskaber" forløbig udne resultat
Min MP3-players filer er ikke synlige for Ubuntu (LØST)
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Min MP3-players filer er ikke synlige for Ubuntu (LØST)
Senest rettet af Finn Bjerke 15. jun 2010, 21:11, rettet i alt 1 gang.
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Min MP3-players filer er ikke synlige for Ubuntu
Hedder den mere end sandisk?
Måske sansa clip?
Jeg har en sansa clip.
Den kan køre både msc og mtp protokollen over usb. Du kan indstille din under mp3-afspillerens indstillinger. Generelt fungerer msc bedst til UNIX baserede systemer (MAC og Linux) og mtp bedst til Windows.
Så vidt jeg har forstået på dem der har brugt en sådan afspiller under mtp og windows tidligere, så er alt det der ER blevet overført usynligt under msc - og omvendt mener jeg. Aner ikke hvorfor. Men det handler nok om at du skal vælge msc. Eventuelt formatere enheden og starte forfra, hvis du har mulighed for det. Ellers vælger du mtp (stadig på afspilleren) og tager en backup og overfører det igen via msc, så skulle det blive synligt. Giver det overhovedet mening det jeg siger?
Måske sansa clip?
Jeg har en sansa clip.
Den kan køre både msc og mtp protokollen over usb. Du kan indstille din under mp3-afspillerens indstillinger. Generelt fungerer msc bedst til UNIX baserede systemer (MAC og Linux) og mtp bedst til Windows.
Så vidt jeg har forstået på dem der har brugt en sådan afspiller under mtp og windows tidligere, så er alt det der ER blevet overført usynligt under msc - og omvendt mener jeg. Aner ikke hvorfor. Men det handler nok om at du skal vælge msc. Eventuelt formatere enheden og starte forfra, hvis du har mulighed for det. Ellers vælger du mtp (stadig på afspilleren) og tager en backup og overfører det igen via msc, så skulle det blive synligt. Giver det overhovedet mening det jeg siger?
-
tak for svar det er denne fætter model sandisk sansa model m250 made in china by blind underpaid children goddam it
Jeg forstår dig sådan at der er 2 protokoller til filoverføring og at hvis man vælger den ene type (windows type) så er den anden type (mac/Linux type) ikke synlig (og omvendt) Grunden til dette er nok M$ markedsføring og forsøg på dominans osv. osv. Jeg ville helst have en MP3 der kan tale med både windows og Ubuntu, men er jeg tvunget til at vælge enten eller istedet for både og, så vælger jeg nok Ubuntu/linux/Mac filoverførsels protokol.
På mp3 spilleren er der i options / advanced / Usb / enten "autodetect" eller MSC
Imidlertid kan jeg ikke formatere mp3 spilleren i Ubuntu 9.10 ser det ud til: Link til screendump: http://gratisupload.dk/download/43174/ Uanset hvilken USB (output) mulighed jeg vælger.
Vælger jeg MSC protokollen så tilbyder Ubuntu at jeg kan startee VLC, RHYTMBOX eller åbne mappen. I Rhytmbox saakrives at MIME typer ikke kan identificeres.
Vælger jeg de anden type MTB så er filerne i mappen "audible" også ikke-synlige.
Måske Ubuntu 10.04 kan dette her med 2 protokoller? Eller måske Windows 7 har en bedre protkol, som er mac/Ubuntu kompatibel?
Jeg forstår dig sådan at der er 2 protokoller til filoverføring og at hvis man vælger den ene type (windows type) så er den anden type (mac/Linux type) ikke synlig (og omvendt) Grunden til dette er nok M$ markedsføring og forsøg på dominans osv. osv. Jeg ville helst have en MP3 der kan tale med både windows og Ubuntu, men er jeg tvunget til at vælge enten eller istedet for både og, så vælger jeg nok Ubuntu/linux/Mac filoverførsels protokol.
På mp3 spilleren er der i options / advanced / Usb / enten "autodetect" eller MSC
Imidlertid kan jeg ikke formatere mp3 spilleren i Ubuntu 9.10 ser det ud til: Link til screendump: http://gratisupload.dk/download/43174/ Uanset hvilken USB (output) mulighed jeg vælger.
Vælger jeg MSC protokollen så tilbyder Ubuntu at jeg kan startee VLC, RHYTMBOX eller åbne mappen. I Rhytmbox saakrives at MIME typer ikke kan identificeres.
Vælger jeg de anden type MTB så er filerne i mappen "audible" også ikke-synlige.
Måske Ubuntu 10.04 kan dette her med 2 protokoller? Eller måske Windows 7 har en bedre protkol, som er mac/Ubuntu kompatibel?
-
- Redaktør
Du burde kunne bruge MSC på windows også. Ligeledes burde du kunne bruge MTP på linux (men kun i en afspiller der understøtter det) - sådan har jeg i hvert fald forstået det.
Så du skal bare beslutte dig for en af dem.
Hvis du vælger MSC, hvilket nok er anbefalelseværdig. Skal du bare over på windows, kopiere alle filerne over på windows (afspiller på MTP) og kopiere dem tilbage - mens afspilleren står på MSC. Herefter kan du bruge MSC på alle 3 systemer.
Hvis du vælger MTP skal du sørge for at du har en MTP-udvidelse i rhythmbox så burde den kunne håndtere den standard. Så kan du ikke bruge nautilus, men du skal igennem rhythmbox (eller andet) med MTP understøttelse.
Det er meget muligt at jeg har misforstået dette fuldstændigt men sådan mener jeg at have hørt det på sansa forum: http://forums.sandisk.com/sansa/
Din er en m200 hvis du er i tvivl.
Jeg kan i øvrigt glæde dig med at SanDisk er nogle af vennerne og de yder linux-support og sørger for at man kan opdatere firmware UDEN at have windows installeret - så dem kan vi som udgangspunkt godt lide (nu ved jeg ikke om det gælder din m200, men det gælder i hvert fald både min sansa clip+ og sansa fuze).
Så du skal bare beslutte dig for en af dem.
Hvis du vælger MSC, hvilket nok er anbefalelseværdig. Skal du bare over på windows, kopiere alle filerne over på windows (afspiller på MTP) og kopiere dem tilbage - mens afspilleren står på MSC. Herefter kan du bruge MSC på alle 3 systemer.
Hvis du vælger MTP skal du sørge for at du har en MTP-udvidelse i rhythmbox så burde den kunne håndtere den standard. Så kan du ikke bruge nautilus, men du skal igennem rhythmbox (eller andet) med MTP understøttelse.
Det er meget muligt at jeg har misforstået dette fuldstændigt men sådan mener jeg at have hørt det på sansa forum: http://forums.sandisk.com/sansa/
Din er en m200 hvis du er i tvivl.
Jeg kan i øvrigt glæde dig med at SanDisk er nogle af vennerne og de yder linux-support og sørger for at man kan opdatere firmware UDEN at have windows installeret - så dem kan vi som udgangspunkt godt lide (nu ved jeg ikke om det gælder din m200, men det gælder i hvert fald både min sansa clip+ og sansa fuze).
-
Lidt morsomt jeg kan ikke se filerne på MP3 dimsen, men jeg godt se at der er 400 mb ledigt,som jeg så kan kopiere til og se på MP3 spilleren. dvs at visse filer kan jeg kun se i Ubuntu og visse andre filer kan jeg kun se under Windows. Det kunne være bedre men det kunne også være værre.
Jeg har intalleret MTP udvidelse i Rhytmbox, det hjælper ikke lige.
tak for input,.
Jeg har intalleret MTP udvidelse i Rhytmbox, det hjælper ikke lige.
tak for input,.
-
- Redaktør
dvs at visse filer kan jeg kun se i Ubuntu og visse andre filer kan jeg kun se under Windows
Det er netop hvad jeg prøver at forklare. Men mit fagsprog har sine begrænsninger.
Det handler om at styre HVORDAN din sansa forbinder.
Det vil sige du skal TVINGE den til at bruge en bestemt protokol (ikke autodetect).
Alt hvad der er overført gennem MSC protokollen kan ses umiddelbart på BÅDE windows og linux.
MSC
Det er derfor jeg foreslår at du "genoverfører" alt via MSC protokollen, som den letteste løsning.
MTP
Hvis du ønsker at bruge MTP-protokollen uanset og din afspiller IKKE dukker op i rhythmbox (du glemte vist at fortælle symptomerne, kun at det ikke virker, derfor abducerer* jeg), skal du gøre følgende (det kan faktisk være fint at gøre selv om du ønsker at bruge MSC og hvis din afspiller IKKE dukker op i rhythmbox).
Opret en tekstfil i roden af din afspiller som skal hedde ".is_audio_player" uden gåseøjne (som du kan se på det foranstillede punktum er det en skjult fil, hvis du får brug for at se den kan du bruge CTRL+H), gem og luk filen.
Herefter skulle den dukke op i rhythmbox.
Hvis du ønsker at bestemme et sted hvortil rhythmbox skal kopiere musikken kan du give den fil et indhold. Min .is_audio_player fil har f.eks. følgende indhold:
Kode: Vælg alt
audio_folders=MUSIC/
folder_depth=2
*abduktion, slutning til den bedste forklaring; den slutningsform, der anvendes, når man på baggrund af en række iagttagelser, I1, I2 ... In, opstiller en regel eller teori af formen "hvis F så I" og herefter formoder, at F er en sandsynlig forklaring på, at I-rækken foreligger. Abduktion er en kreativ proces, der ikke er strengt logisk gyldig. Anvendes såvel i dagligdags ræsonnementer som inden for videnskaben.
PS. Jeg bruger det i betydningen "kvalificeret gæt".