Nyt problem ved boot (9.10) - Fejl 40

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Nyt problem ved boot (9.10) - Fejl 40

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Igaar aftes slukkede jeg den baerbare inden jeg gik i seng, og da jeg idag stod op og ville taende den igen dukkede et nyt problem op:

Ikonerne for lydinstillinger og netvaerk i "Notification area" mangler helt, og jeg kan heller ikke logge paa netvaerket og jeg har nu proevet at fjerne det helt fra panelet og tilfoeje det igen, men uden succes.
Jeg valgte derfor at geninstallere 9.10 fra bunden og begge ikoner vendte saa tilbage...
Men da jeg koerte en opdatering af pakkerne som det foerste og bagefter skulle genstarte (fik jeg en besked om at jeg skulle), saa forsvandt ikonerne helt igen, og nettet er atter ude af drift.

Hvad pokker goer jeg, for det er ikke saerligt fedt ikke at kunne komme paa nettet uden at boote fra live cd'en?
Senest rettet af Rattus Norvegicus 24. apr 2010, 14:06, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Kenny
Rattus Norvegicus

Re: Nyt problem ved boot (9.10)

En lille opdatering:

Hvis jeg i terminalen skriver:

Kode: Vælg alt

nm-applet

...kommer netværksikonet frem og logger automatisk på, men ikonet for lydinstillinger mangler stadig, og jeg har opdaget at også batteri indikatoren mangler, når strømmen pilles fra.

Hvis jeg lukker terminalen forsvinder netværksikonet med det samme og jeg bliver smidt af nettet.

Jeg ved ikke hvad der er sket, men eftersom at det dukkede op efter opdateringen af systemet efter reinstallationen, så kunne det tyde på en bug i en af pakkerne?
Hilsen Kenny
Rattus Norvegicus

Re: Nyt problem ved boot (9.10)

Jeg graver mig lige ned, for det var en meget pinlig fejl 40...

Jeg opdagede lige pludseligt at der på en eller anden måde var blevet valgt "failsafe gnome" på login menuen i bunden... og ja det er tilladt at grine af mig, for ikke at være ordentligt vågen :oops:
Hilsen Kenny