Jeg har fået det her problem at min E220 modem mister forbindelse vær halve time...
Jeg har en gammel e160g som ingen problemer er med.. Den køre uden problemer når den først har fået forbindelse... Det tag bare op til 10-15 forsøg med at hive modem ud og ind og afbryde og aktivere forbindelse...
Jeg har Mint 8 på min laptop... Men det er jo det sammen som Ubuntu... Men dag glæder jeg mig til at 10.04 udkommer om 9 dage....
Jeg kørte en scirp som jeg fik af soundeparter for at overhovede det til at virke med E220
Mister forbindelse på hauwei E220
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
Mister forbindelse på hauwei E220
Lubuntu 18.04 LTS
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Mister forbindelse på hauwei E220
kent a skrev:Jeg har fået det her problem at min E220 modem mister forbindelse vær halve time...
Jeg har en gammel e160g som ingen problemer er med.. Den køre uden problemer når den først har fået forbindelse... Det tag bare op til 10-15 forsøg med at hive modem ud og ind og afbryde og aktivere forbindelse...
Jeg har Mint 8 på min laptop... Men det er jo det sammen som Ubuntu... Men dag glæder jeg mig til at 10.04 udkommer om 9 dage....
Jeg kørte en scirp som jeg fik af soundeparter for at overhovede det til at virke med E220
well E220 er en gammel svend, og E160 er rent faktisk et en del bedre modem hvis du spørger mig.
problemet er højst sansynligt at forbindelsen laver en timeout. Det er serveren altså dem du laver forbindelsen til der laver denne timeout, og E220 kviterer ved at afbryde forbindelsen. de nyere modems de opretholder forbindelsen, eller laver bare selv en ny forbindelse når der igen er behov for det.
Hvis det er denne fejl du løber ind i, så kan den løses ved at opdatere firmware på dit E220 modem, men det er ikke noget jeg vil tilråde. Har du et E160 så ville jeg bruge dette i stedet.
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
Re: Mister forbindelse på hauwei E220
Problemet ligger i at mine kære børn har rykket meget mit modem og jeg har loddet den op til flere gange... Så har jeg fået den her E220 modem..
Men når den først begynder at hoppe af gør den ca vær 5 minute......
Men når den først begynder at hoppe af gør den ca vær 5 minute......
Lubuntu 18.04 LTS