Jeg har en gammel medion computer med kun 256 MG RAM. Jeg kan ikke få den til at installere ubuntu. Er der nogen der kan hjælpe mig.
Venlig hilsen tmn.
Installation af ubuntu.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Installation af ubuntu.
tmn skrev:Jeg har en gammel medion computer med kun 256 MG RAM. Jeg kan ikke få den til at installere ubuntu. Er der nogen der kan hjælpe mig.
Venlig hilsen tmn.
256 er lige i underkanten, men det kan lade sig gøre.
med de givne info er mit råd at prøve xubuntu eller at købe en ny computer.
hvis du kommer med mere info så som hardware, processor, grafikkort osv, samt hvad du gør og hvad der sker fra du sætter dig ved computeren og til du finder ud af at det ikke virker, så kan det være vi kan hjælpe dig
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
Det kan også være en god ide at bruge den tekstbaserede version.
Den er også helt enkel at installere og kræver ikke så meget af computeren under installationen.
Hilsen
Karl
Den er også helt enkel at installere og kræver ikke så meget af computeren under installationen.
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Hvis det ikke skal være din hovedcomputer og du har det ok med en bug i ny og næ, kan jeg stærkt anbefale den nye lubuntu distro. Det kører simpelt forrygende på ældre hardware og svage netbooks.
http://www.omgubuntu.co.uk/2010/04/lubu ... lable.html
Men som sagt. Den er beta og får ikke noget stable release indtil oktober med 10.10.
Men smooth - det er den...
Du kan vel også sætte lidt ekstra RAM i den. Jeg satte 512 MB ekstra i en 256 MB computer for nylig. Jeg tror det blev 300 ,- kr. Og det vil altså give et godt skub til hvad end du måtte installere.
http://www.omgubuntu.co.uk/2010/04/lubu ... lable.html
Men som sagt. Den er beta og får ikke noget stable release indtil oktober med 10.10.
Men smooth - det er den...
Du kan vel også sætte lidt ekstra RAM i den. Jeg satte 512 MB ekstra i en 256 MB computer for nylig. Jeg tror det blev 300 ,- kr. Og det vil altså give et godt skub til hvad end du måtte installere.