linux virker ikke

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
TPH

linux virker ikke

Indlæg af TPH »

Jeg ved ikke hvor jeg skal skrive, men hvorfor virker Linux stort set ikke fra 2010
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Grafik til det nye ubuntudanmark.dk

Indlæg af soundpartner »

TPH skrev:Jeg ved ikke hvor jeg skal skrive, men hvorfor virker Linux stort set ikke fra 2010

så vidt jeg kan se så har dette ikke noget med emnet for denne tråd at gøre, så jeg vil foreslå dig at oprette en ny tråd.
i denne nye tråd kan du også være lidt mere præcis. hvad er det der ikke virker?

Selv kører jeg i min "husstand" med 9 linux maskiner som alle kører upåklageligt. Så hvad er det der ikke virker?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
TPH

Indlæg af TPH »

Ubuntu 9.10 har jeg endnu ikke fået til at fungere, Linux Mint 8 Kører nogenlunde,men slet ikke optimal,så det kan godt være det er mig der ikke forstår det mere,men det har da kørt rimelig siden ubuntub7.10 så jeg fatter ikke hvorfor det er blevet næsten umulig at have med at gøre,men det er vel også lige meget for man kan jo bare køre Windows det fungerer jo bare.
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

TPH skrev:Ubuntu 9.10 har jeg endnu ikke fået til at fungere, Linux Mint 8 Kører nogenlunde,men slet ikke optimal,så det kan godt være det er mig der ikke forstår det mere,men det har da kørt rimelig siden ubuntub7.10 så jeg fatter ikke hvorfor det er blevet næsten umulig at have med at gøre,men det er vel også lige meget for man kan jo bare køre Windows det fungerer jo bare.

med den der attitude der kommer du ikke langt her inde.

men nu skal jeg give dig et svar... Grunden til at LINUX ikke virker for dig kan være mange. enden har du et stykke hardware som producenten ikke gidder skrive drivers til (så er det hardwareproducentens skyld og ikke LINUX) eller også så har du så gammelt hardware at du simpelt hen ikke er gearet til at køre et nyere system. i så fald kunne du jo prøve at installere vista og se hvor godt det fungerer på det pågældende hardware. Igen er det ikke LINUX der bærer skylden for at følge med udviklingen men dig der der bærer skylden da du bruger gammelt og slidt hardware. Det kan her være gammelt halvdefekt hardware.
en anden grund kunne være at DU ikke har den fornødne viden til at installere linux som styresystem. Det kunne være at du mangler at sætte et stykke hardware op, eller at en driver var sat forkert op. IGEN er det ikke LINUX der har skylden, men DIG.

Når nu det er sagt så gentager jeg at du kunne jo oprette en ny tråd og i denne fortælle os om dine problemer, og så kunne det jo vlre vi kunne komme med en forklaring eller en løning
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

[EDIT: nå soundpartner kom mig i forkøbet. Du får den alligevel].

Du skulle måske tage imod det gode råd at oprette en tråd, hvor du forklarer hvori dine problemer består lidt mere konkret, ellers kan det godt blive rigtig svært at hjælpe dig.

På den anden side, hvis du synes at windows kører super og du ikke har kvababbelser med licenser og den slags, så skal du da bare være glad. Så behøver du vel heller ikke arbejde så hårdt på at få linux til at fungere.

Men som sagt. Du bliver simpelthen nødt til at være mere konkret, hvis du skal have hjælp.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

linux

Indlæg af Christian.Arvai »

Emnet er delt og flyttet, da det intet har med grafikken på det nye ubuntudanmark.dk at gøre, jeg ved ikke lige hvad du vil bruge som overskrift, men det kan du selv nemt rette ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Re: linux virker ikke

Indlæg af Artificial Intelligence »

Det lugter lidt af trold...

+1 @ soundpartner
Han har sagt hvad der skal siges.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: linux virker ikke

Indlæg af Jimmyfj »

Artificial Intelligence skrev:Det lugter lidt af trold...

+1 @ soundpartner
Han har sagt hvad der skal siges.

Af en trold at være må man sige, at det er en lidt aktiv trold, med 35 indlæg. Det er måske Troldepus :mrgreen:

Men jeg vil nu give soundpartner og de andre ret i, at det ikke just er en god måde at indlede tråden på, hvis det er hjælp man ønsker.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500