Re-Bilski Patent case

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re-Bilski Patent case

Indlæg af Jimmyfj »

Først får du her et link til en video på knap 29 minutter:

http://patentabsurdity.com/download.html

(Et godt råd vil være at loade videoen i HQ - HD vil være for meget, hvis du har en standard 19" monitor).

Ak, ja. Softwarepatenter. Dette "hade-emne" nummer ét blandt alle brugere af GNU/Linux. Patenter er vejen til al ondskab inden for IT, méd brillerne med vidvinkel-glas. Men. Stop engang. Hvad var det videoen sagde? MS opfandt ikke det at sagsøge Gud og hver mand for overtrædelse af patenter? :shock: MS startede deres patentræs efter at have tabt milliarder af dollars til "patent trolls", som ikke ejede noget egentligt produkt, blot en stor bunke patenter, som var deres hovedkilde til indtjening.

Igen. Stop en halv. Jeg siger IKKE, at jeg finder det i orden, at MS i dag bruger deres patenter til at hamre IT-udviklingen tilbage til Mr. Flintstone's tidsalder. Bestemt ikke. Men patenter er i dag skyld i, at i hundredevis af patent-advokater, primært i USA er blevet millionærer på de sager, de kører for patent-holdere. Det er blot fakta.

Tro nu ikke, at jeg, selv om mit indlæg KAN opfattes sådan, er i gang med at bashe folk for deres manglende engagement omkring FSF, EFSF, EFF og alle de andre aktører inden for FLOSS bevægelsen. Det står jo folk helt frit for at bruge tid på det, de finder vigtigt. Men jeg tror, et eller andet sted, at manglen på interesse for området skyldes, at der findes for få, og meget begrænsede, sider på dansk, som i et klart, og let forståeligt sprog fortæller, hvad sagen handler om.

Jeg er i gang med en mere uddybende forklaring på min blog:

http://jimmyfj.wiki.zoho.com/WikiEditor.im?doc=Softwarepatenter

Jeg vil hermed også opfordre andre til at komme med ideer til, hvordan vi får sagen belyst korrekt overfor Hr. og Fru Danmark. Forslag modtages med glæde.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500