okay... først vil jeg lige sige at jeg er rigtig rigtig noob til Ubuntu..
godt. Jeg har lige købt denne lille bærbar af en af mine venner, og på den er styrersystemet ubuntu, som jeg aldrig før havde set eller hørt om før, så jeg er helt lost i hvad jeg skal gøre.
Jeg vil meget gerne have Win 7 (Sorry), som jeg har på alle de andre pc'er jeg har der hjemme, men i denne lille bærbar er der ingen cd/dvd i, så er nød til at bruge et usb stick til ar gøre det, som jeg aldrig har prøvet før, men ved hvordan jeg skal sætte det op i bios, så det er ik det. jeg har prøvet mig frem, men forskellige programmer som, Gparted, opret et usb-opstartsdisk, men uden held, ved ik om det er mig der gør noget forkert eller hvad.
Jeg har et 16 GB usbstick, og win 7 iso fil. Så ved ik om der er noget andet jeg skal bruge?.
Så for at gøre en lang histrorie kort, så vil jeg gerne vide hvordan jeg får lavet en Usb-boot stick, som jeg kan bruge til at formatere min nye bærbar, og installer win 7 på.
Rigtig mange tak på forhånd
PS. jeg er ude og rejse i Asien, så jeg har ik adgang til et eksternt cd/dvd drev. Tak igen.
HJÆLP!!!! Skal bruge hjælp til at lave en UsB boot
-
- IRC nickname: plx1
-
- Geografisk sted: Odense
Re: HJÆLP!!!! Skal bruge hjælp til at lave en UsB boot
Du skal bruge http://unetbootin.sourceforge.net/
Edit:
Jeg har ikke prøvet at lægge windows over på en usb-stik, men der virker når man skal lægge Ubuntu over på en usb-stik.
Edit:
Jeg har ikke prøvet at lægge windows over på en usb-stik, men der virker når man skal lægge Ubuntu over på en usb-stik.
Mvh Simon
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Hej og velkommen til forum.
Jeg vil tro at du kan få væsentlig bedre og mere kvalificeret hjælp, hvis du henvender dig på et forum hvor de beskæftiger med dit problem; windows og installation af samme.
Ubuntu sletter du bare under installation. F.eks. ekperten.dk
Du skal være opmærksom på at det er sandsynligt at computeren nok vil have færre kræfter i overskud efter installation af windows 7. Men du er altid velkommen tilbage, så skal vi nok hjælpe dig med at få ubuntu på den igen.
Jeg vil tro at du kan få væsentlig bedre og mere kvalificeret hjælp, hvis du henvender dig på et forum hvor de beskæftiger med dit problem; windows og installation af samme.
Ubuntu sletter du bare under installation. F.eks. ekperten.dk
Du skal være opmærksom på at det er sandsynligt at computeren nok vil have færre kræfter i overskud efter installation af windows 7. Men du er altid velkommen tilbage, så skal vi nok hjælpe dig med at få ubuntu på den igen.
-
jamen jeg får ik rigtig noget godt svar fra windows siden. for jeg får bare en forklaring på hvordan man lavet et usb-bootdisk med en windows computer, ik en der er ubuntu.
Jeg skal bruge en der kender ubuntu, og som har formaterede sin computer, ved hjælp af usb, hvor der ligger windows 7 eller xp på.
Jeg skal bruge en der kender ubuntu, og som har formaterede sin computer, ved hjælp af usb, hvor der ligger windows 7 eller xp på.
-
- IRC nickname: sound
plx skrev:jamen jeg får ik rigtig noget godt svar fra windows siden. for jeg får bare en forklaring på hvordan man lavet et usb-bootdisk med en windows computer, ik en der er ubuntu.
problemet er at vi her inde suporterer ubuntu. de fleste af os her inde har måske ikke en gang siddet ved en windowsmaskine i flere år.
Jeg kan godt guide dig igennem at lave en ubuntu bootbar usb, men windows 7 virker helt anderledes, så det vil højst sansynligt ikke virke for dig.
Mit bedste bud må være en af 3 ting.
1: i østen er elektronik billigt. det burde vlre muligt at finde et eksternt cd-drev for noget der ligner 100 kroner eller der under (jeg har set dem helt ned til 150 kroner her i danmark)
2: lån en windowscomputer et eller andet sted og få den lavet her på efter en windowsgurus anvisninger
3: (og undskyld hvis jeg er lidt ond) lær at leve med ubuntu. vi er her inde rigtig flinke, og jeg vil gætte på at der er løsninger på 95-99% af dine problemer med ubuntu.
fordelen ved ubuntu er netop at det er en del lettere end windows, og derfor får du som sådan meere ud af din regnekraft. Der er ganske gode alternativer til stort set alt windows-software, og kan man leve med at tingene er lidt anderledes, og er en smule lærenem så kræver det ikke meget mere end en uge-14 dage at blive rigtig glad for ubuntu
-
hehe tak for hjælpe alle sammen, jeg prøver mig frem, men nu tror jeg bare jeg holder mig til ubuntu rejsen ud, vil heller bruge tiden til at se ting rundt i verden, end at sidde på mit hotel og prøve på at få det her til at virke..
Jeg tror godt jeg kunne leve med ubuntu, hvis det bare var fordi, den gør min lillebærbar langsom, ham jeg købte den af, sagde at den har virkede fint før, der kom nogle updateringer til grafikkort, eller motherbordet, hvor grafikkort ligger. så nu kører den meget langsom, og der kommer en grafik fejl hvergang jeg starter bærbar, og så er jeg nå til at vælge, en low setting for at komme ind i ubuntu.
Jeg tror godt jeg kunne leve med ubuntu, hvis det bare var fordi, den gør min lillebærbar langsom, ham jeg købte den af, sagde at den har virkede fint før, der kom nogle updateringer til grafikkort, eller motherbordet, hvor grafikkort ligger. så nu kører den meget langsom, og der kommer en grafik fejl hvergang jeg starter bærbar, og så er jeg nå til at vælge, en low setting for at komme ind i ubuntu.
-
- IRC nickname: sound
plx skrev:hehe tak for hjælpe alle sammen, jeg prøver mig frem, men nu tror jeg bare jeg holder mig til ubuntu rejsen ud, vil heller bruge tiden til at se ting rundt i verden, end at sidde på mit hotel og prøve på at få det her til at virke..
se det kunne jo være vi kunne hjælpe dig med det lille problem.
hvis jeg var dig ville jeg starte en ny tråd med dette problem, og i denne skrive præcis hvilken maskine det er der er snakke om, hvad fejlen er, fejlbeskrivelse osv
-
- Geografisk sted: Smørum
Den eneste færdige boot USB jeg kender er Hirens boot CD hvor der er en mini XP med, og den kan installeres på USB - jeg har den selv fordi der er en masse værktøj på.
Ellers er der Bartpe
http://www.brothersoft.com/petousb---bo ... 24797.html
Jeg har lavet en del ubuntu udgaver på USB sticks som kører fint, men de gange jeg har forsøgt med bartpe er det ikke gået så godt. Derfor anbefaler jeg ikke Bartpe, men fortæller bare at den findes.
Ellers er der Bartpe
http://www.brothersoft.com/petousb---bo ... 24797.html
Jeg har lavet en del ubuntu udgaver på USB sticks som kører fint, men de gange jeg har forsøgt med bartpe er det ikke gået så godt. Derfor anbefaler jeg ikke Bartpe, men fortæller bare at den findes.
Rigtige mænd tager ikke backup.