Kan man allerede nu bestille en gratis live-cd med den nye ubuntu 10.04, et eller andet sted, eller skal man vente til den ikke mere er beta?
Kan ubuntudanmark.dk fortælle lidt om hvad 10.04 kan i forhold til 9.10?
Hvis man har 9.10, kan man så bare opdatere til 10.04, eller bør man installere en helt ny version?
Omkring 1. maj vel sagtens.
Venlig Hilsen Zero
Info om ubuntu 10.04, tak - LØST
-
Info om ubuntu 10.04, tak - LØST
Senest rettet af zero 16. apr 2010, 21:29, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Re: Info om ubuntu 10.04, tak
zero skrev:Kan man allerede nu bestille en gratis live-cd med den nye ubuntu 10.04, et eller andet sted, eller skal man vente til den ikke mere er beta?
Nej, det kan du ikke. Canonical sender ikke længere gratis CD'ere ud, med mindre man er Ubuntu-medlem (en anerkendelse til aktive Ubuntu-bidragsydere). Det gjorde de heller ikke ved 9.10.
zero skrev:Kan ubuntudanmark.dk fortælle lidt om hvad 10.04 kan i forhold til 9.10?
Jeg har skrevet en blogartikel om nyheder i Ubuntu 10.04 her. Den trænger dog til en lille update, da der er sket lidt på det sidste også. Særligt vigtigt er nok at Google forbliver standardsøgemaskine i Firefox.
zero skrev:Hvis man har 9.10, kan man så bare opdatere til 10.04, eller bør man installere en helt ny version?
Omkring 1. maj vel sagtens.
Du kan sagtens bare opgradere via din almindelige opdateringshåndtering. Vær dog opmærksom på at download-serverne er MEGET langsomme fra den 29. april og en uges tid frem. Hvis installerer forfra får du ryddet ud i gamle filer, og det kan absolut godt betale sig. Men er slet ikke nødvendigt.
Hvis du vil opgradere til beta-versionen nu inden den 29. april (advarsel!), så kan du gøre det ved at trykke ALT+F2 og skrive: update-manager -d
Så får du muligheden for at opgradere version. Men pas nu på. Der er stadigvæk mange bugs i beta2, så tænk dig om inden du eventuelt gør det på en produktionsmaskine
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Du kan også, som et tillæg til Pihls rigtig gode beskrivelse af 10.04, efterfølgende læse op på tråden her: http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=9015&start=0
Tråden har fulgt 10.04 siden november 2009, hvor den første Lucid Lynx Alpha 1 blev udgivet, og giver et rimeligt indblik i, hvordan udviklingen har været, og hvad der visuelt er ændret, (samt folks mening om ændringerne).
Tråden har fulgt 10.04 siden november 2009, hvor den første Lucid Lynx Alpha 1 blev udgivet, og giver et rimeligt indblik i, hvordan udviklingen har været, og hvad der visuelt er ændret, (samt folks mening om ændringerne).
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Mange Tak til jer begge. Det lyder jo lovende!
-
- Geografisk sted: Smørum
Re: Info om ubuntu 10.04, tak - LØST
Min søn kunne da godt få en ubuntu 9.10 tilsendt og han er ny bruger og ukendt af Canonical.
Jeg kunne ikke få nogen, fordi jeg havde fået før, så jeg downloadede bare.
Jeg lånte lige omslaget til samlingen.
http://peecee.dk/upload/view/239069
Jeg kunne ikke få nogen, fordi jeg havde fået før, så jeg downloadede bare.
Jeg lånte lige omslaget til samlingen.
http://peecee.dk/upload/view/239069
Rigtige mænd tager ikke backup.