Installere Ubuntu uden en skærm

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
BlueXD

Installere Ubuntu uden en skærm

Indlæg af BlueXD »

Hej!

Jeg står med en gammle laptop som jeg gerne vil have installeret ubuntu på og så have noget VNC op og køre på. Men problemet ligger i at skærmen på den ikke virker, og der kommer heller ikke mere noget signal ud af VGA-stikket så det er ikke muligt at slutte en skærm til.
Jeg har prøvet med at installere på dens harddisk ved at sætte den over i min stationære computer, men dette virkede ikke rigtigt. Så vil høre om der er nogle at jer som der har en gode ide til hvordan jeg kan gøre, for tror sku det bliver for svært med en normal installation i blinde. Jeg tror dog godt at det kan lykkes at få den til at starte op på en cd eller usb hvilket vil være at foretrække.

//BlueXD
Kvik
IRC nickname: kvik
Geografisk sted: Söderhamn, Sverige

Re: Installere Ubuntu uden en skærm

Indlæg af Kvik »

Hej BlueXD

Det var ikke meget info om PC, og har det virket evt med windows, eller er det noget du lige har fundet i skabet?
Med Venlig hilsen
Kvik

Blog: http://kviksworld.wordpress.com
----------------------------------------------------------------
Acer Aspire 5741G Ubuntu 12.04
----------------------------------------------------------------
Lubuntu 12.04
Pentium 4 3GHz
1GB ram
GeForce 6600GTS (tror jeg)
80 GB HD
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Hvad skal du bruge den til?? Server?
Der er vel ingen grund til at installere GUI på den. Så mon ikke du skal have fat i en server installationsguide a la disse:
https://help.ubuntu.com/community/Insta ... tallations
BlueXD

Indlæg af BlueXD »

Har overvejet muligheden med at bare installere den som en ren server, men er ikke så stærk i at bruge terminalen at jeg tror jeg vil kunne nøjes med den. Så vil gerne have gnome GUI på den så jeg har lidt andet og holde mig til.

Computeren er en dell vostro 1310 som jeg brugte som skole computer et år og så gik skærmen i stykker sidste i sommerferien, og nu gidder dell lave den på garantien pga de mener at der ikke er blevet betalt moms, hvilket der selvføglige er. Men mener dog at det problemet bare er skærm singalet der ikke virker på den og resten skulle virke som det skal.

Er kommet til at tænke på om man ikke kunne lave et usb stik hvor på at live cden er installeret, og om man så eventult har mulighed for at installere x11vnc på den, eller er det kun dukomenter man har mulighed for at gemme på en usb pen?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Der er ofte en taste kombination man skal trykke for at aktivere vga udgangen på en bærbar.

Hvad er der ikke virker når du flytter harddisken tilbage, prøv event. at installere og så slukke og flytte disken over når den skal genstarte efter installationen.

Selv hvis du ikke er vand til at bruge terminalen ville jeg syndes det var en god ide at installere en server udgave uden GUI, det vil gøre det muligt at bruge maskinen nogen lunde uden skærm og det er meget hurtigere at bruge SSH ind VNC. Og så er det jo en god indgang til at lære at bruge terminalen :)