åbn .OMP filer?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Klop

åbn .OMP filer?

Indlæg af Klop »

Hej
Jeg har i de sidste 5 år anvendt et mindmap program til windows, der hedder Openmind. Programmet gemmer i et filformat der hedder .omp. Da alle mine noter er oprettet i dette program, er det surt ikke at kunne anvende disse i Ubuntu. Jeg vil derfor høre om der er nogen der kender et program som kan åbne denne filtype?

Jeg har forsøgt mig på google, men synes ikke jeg er blevet klogere. Jeg har også installeret Openmind i Wine, men programmet kører desværre så langsom at det ikke er til at arbejde med.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: åbn .OMP filer?

Indlæg af lath »

Klop skrev:Hej
Jeg har i de sidste 5 år anvendt et mindmap program til windows, der hedder Openmind. Programmet gemmer i et filformat der hedder .omp. Da alle mine noter er oprettet i dette program, er det surt ikke at kunne anvende disse i Ubuntu. Jeg vil derfor høre om der er nogen der kender et program som kan åbne denne filtype?

Jeg har forsøgt mig på google, men synes ikke jeg er blevet klogere. Jeg har også installeret Openmind i Wine, men programmet kører desværre så langsom at det ikke er til at arbejde med.

Jeg har kigget på Google, producentens website, og winehq.

Programmet findes kun til Windows. Jeg kan ikke finde noget om OpenMIND på winehq websitet. *.omp filformatet ser ud til at være proprietært (ikke open sourced). Ubuntu mind map (FreeMind) programmet bruger *.mm filer, så du er sandsynligvis bundet til Windows med dit program.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Måske kan openmind ekportere til et format som et af de mange mindmapper programmer til linux kan importere.

Til linux er der som lath nævner freemind.
Eller:
Xmind.
Labyrinth.
VUE.
Og mange flere:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mi ... g_software
Sjovt nok kan jeg ikke se Openmind her. Det er måske ikke så udbredt?

Men prøv om det kan eksportere.
Klop

Indlæg af Klop »

Tak for svarene
Nej jeg tror ikke at programmet er særlig udbredt, og jeg har kun brugt det fordi jeg blev opfordret til det på mit studie.

Jeg har fra programmet desværre kun mulighed for at eksportere til Matchware mediator (et andet af deres programmer, i formatet md8). Som word dokument, rtf, HTML, powerpoint eller som et billede. Der er altså ikke meget at hente der.

Jeg lever med Wine og laver fremtidige mindmaps i Labyrinth.

Jeg takker og bukker for indsatsen