Jeg vil gerne have en synonym ordbog i openoffice, og har derfor prøvet at installere en uden held.
Det jeg gjorde var at downloade ordbogen fra denne side http://extensions.services.openoffice.o ... _synonymer. Jeg gik så ind i udvidelses administration og trykkede på tilføj. Her fandt jeg ordbogen og accepterede vilkår. Her gik det så galt openoffice sagde at filen ikke fandtes . Jeg har prøvet det mange gange nu, men det virker ikke.
Er der eventuelt nogen der kan hjælpe mig. Enten med den måde jeg har prøvet på eller med ny metode.
Venlig hilsen
Søren jakobsen
Synonym ordbog i Openoffice
-
- IRC nickname: pollute
- Geografisk sted: Århus
Synonym ordbog i Openoffice
Senest rettet af pollute 10. apr 2010, 11:10, rettet i alt 1 gang.
Min computer er en Acer Predator G3610
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Synonym ordbog i Openoffice
Jeg prøvede lige at gennemgå samme proces og det gik helt smertefrit. Det skal siges at jeg er på OO 3.2 på ubuntu 10.04 beta. Hvad med dig?
Du fandt selv filen der hvor du havde gemt den og umiddelbart efter fik du at vide at den ikke fandtes?
Se også instruktioner og en lille video her om installation af extensions i OO.
http://extensions.services.openoffice.o ... to_install
Men det virkede i hvert fald for mig.
Du fandt selv filen der hvor du havde gemt den og umiddelbart efter fik du at vide at den ikke fandtes?
Se også instruktioner og en lille video her om installation af extensions i OO.
http://extensions.services.openoffice.o ... to_install
Men det virkede i hvert fald for mig.
-
Ja problemet for mig er at jeg ikke får kommandoen om at åbne filen i open office, jeg skal selv finde open office og det kan jeg ikke. jeg gemte den i hentede filer og selv prøvede at hente den ind som jeg beskrev. Jeg lod den ligge i hentede filer da jeg ikke ved hvor den skal placeres.
Her er beskeden jeg får Java.io.filenotfoundexception:/usr/lib/openoffice/program/.../basislink/program/classes/lucenehelpwrapper.jar no such file or directory
Jeg er på 9.10 open office 3.1
Her er beskeden jeg får Java.io.filenotfoundexception:/usr/lib/openoffice/program/.../basislink/program/classes/lucenehelpwrapper.jar no such file or directory
Jeg er på 9.10 open office 3.1
-
- Redaktør
problemet for mig er at jeg ikke får kommandoen om at åbne filen i open office, jeg skal selv finde open office og det kan jeg ikke.
Jeg er faktisk lidt usikker på, hvad det er du rent faktisk oplever. Det kan være du får lyst til at akkompagnere din beretning med et par screenshots:
viewtopic.php?f=11&t=5191
Det kommer næsten til at lyde som om at du ikke kan finde den fil du har downloadet. Hvis det er tilfældet, kan du så ikke prøve at downloade til et let genkendeligt sted som f.eks. skrivebordet?
Eller prøve at tage den igen trin for trin - kronologisk stringent.
Først downloade til f.eks. skrivebordet eller hvor du har lyst (filen kan slettes når du er færdig).
Så åbne udvidelsesadministration i f.eks. Writer (tekstbehandling), menuen Funktioner, Udvidelsesadministration.
Så klikke tilføj. Nu åbner en filbrowser.
Finde fil. Åbn. Acceptér.
Ja, og så vel ikke så meget mere. Jo, jeg genstartede før min virkede.
Senere slettede jeg filen jeg havde installeret fra - den lå stadig på skrivebordet.
-
Ja det har jeg så gjort,men der kom bare den samme slags besked.
Det jeg snakkede om før var at åbne filen direkte. Men i den boks hvor der plejer at stå hvilket program man vil åbne med står der bare søg ved mig, og jeg kan ikke finde ud af at finde openoffice.
Her taler jeg om den øverste mulighed når man downloader en fil.
Det jeg snakkede om før var at åbne filen direkte. Men i den boks hvor der plejer at stå hvilket program man vil åbne med står der bare søg ved mig, og jeg kan ikke finde ud af at finde openoffice.
Her taler jeg om den øverste mulighed når man downloader en fil.
-
- Redaktør
Du kan ikke umiddelbart åbne filen direkte. Men du skulle kunne gøre brug af den hvis du følger den instruktion jeg gav i foregående post nederst. Hvordan går det? Hvornår og hvordan kommer beskeden og hvad står der?
-
Beskeden kommer efter jeg har klikket på accepter
Beskeden er. Can not activate factory because java.io.filenotfoundexception:/usr/lib/openoffice/program/../basis-link/program/classes/LuceneHelpWrapper.jar (no such file or directory)
Beskeden er. Can not activate factory because java.io.filenotfoundexception:/usr/lib/openoffice/program/../basis-link/program/classes/LuceneHelpWrapper.jar (no such file or directory)
-
- Redaktør
Prøv at lukke OO og installér følgende pakke og prøv så igen.
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install openoffice.org-java-common
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
Hej Zob
Har lige prøvet din guide. Og det fungerer fint. Jeg kunne heller ikke installere den tidligere.
Hvad er det for en pakke, der bliver installeret?
Hilsen
Karl
Har lige prøvet din guide. Og det fungerer fint. Jeg kunne heller ikke installere den tidligere.
Hvad er det for en pakke, der bliver installeret?
Hilsen
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
- Redaktør
Jeg ved det faktisk ikke helt. Jeg google bare hans fejlmeddelelse og gættede på hvad der måske kunne være en løsning blandt de forslag der dukkede op.
Og såmænd. Så det er skam google vi takker.
Men som du kan så er fejlmeddelelsen i hvert fald java relateret, og pakken er en eller anden form for OO java-support-pakke. Som pakkebeskrivelsen siger (blandt andet):
Så, det eneste man kan lære af det er: Giv endelig al den info du kan (fejlmeddelelser, sysinfo, hardware, etc) når du beder om hjælp. Så sidder der nok en eller anden tosse (mig) der er god til at google.
Og såmænd. Så det er skam google vi takker.
Men som du kan så er fejlmeddelelsen i hvert fald java relateret, og pakken er en eller anden form for OO java-support-pakke. Som pakkebeskrivelsen siger (blandt andet):
This package contains the architecture-independent files of the Java support for OpenOffice.org (Java classes, scripts, config snippets).
Så, det eneste man kan lære af det er: Giv endelig al den info du kan (fejlmeddelelser, sysinfo, hardware, etc) når du beder om hjælp. Så sidder der nok en eller anden tosse (mig) der er god til at google.
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
-
- Redaktør
-
Det er jo fremragende det virker, jeg takker mange gange for hjælpen. Og en smiley med solbriller det excellent.