Nu vil de beskatte Google-søgninger...

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Nu vil de beskatte Google-søgninger...

Indlæg af neglesaks »

http://www.180grader.dk/Oekonomi/google ... forandring

Nu er der nogle af de virkelighedsforladte derinde i Borgen på Køwenhawnstrup der vil beskatte googlesøgninger.

Lov mig, at hvis dette eller lign. nogensinde bliver realitet, så vil i udbrede kendskabet til hvad VPN og proxier + søgemaskiner i udlandet er :)
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Nu vil de beskatte Google-søgninger...

Indlæg af Pihl »

Uden at have læst de konkrete lovforslag, så vil jeg mene at det forslaget ikke er helt urimeligt, selvom det måske ikke lige er i den foreslåede form, det skal vedtages.

For sagen er jo desværre den, at mens reklamer leveret af danske selskaber betaler skat til den danske skat af indtjeningen, så får staten ikke skat af reklamer leveret af Googles annoncer.

Faktisk er det kun et par procent af de reklamer, som i dag findes på danske websites, som beskattes, og det går desværre ikke kun udover danske annonceleverandører, men det går faktisk også udover indholdsleverandører som politiken.dk og lignende, som skal konkurrere med udenlandske virksomhed med skattefordele.

Som sagt har jeg ikke læst detaljerne i det, men i det mindste er det forslag til at løse den nuværende problematik med indhold<>indtægter i forholdet mellem Danmark og udenland.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Nu vil de beskatte Google-søgninger...

Indlæg af Artificial Intelligence »

En decideret fibersprængning i den corticale hjernehalvdel, efter min mening.

Hvad blev der af det lovforslag, at vi skulle beskattes for hvor MB vi downloade? Magen til galeanstalt.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Nu vil de beskatte Google-søgninger...

Indlæg af zob »

Principielt set kan jeg da også godt forstå at man forsøger at løse et problem med ulige vilkår for udenlandske vs. danske virksomheder.
Vi så jo også lige USA kontakte Kina (var det igår?) og bede dem lade være med at holde deres valuta kunstigt lav. Den slags diplomati er det nok ikke muligt for danske politikere at arbejde med, så man må jo forsøge med det bedste man har. Når det så er sagt, er jeg gudskelov ikke politiker/embedsmand, så hvordan det skal foregå, har jeg heldigvis folk til at finde ud af (ie. skattefinancierede politikere/embedsmænd). Men umiddelbart tror jeg det er bedst hvis alle konkurrerer på nogenlunde lige vilkår.
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Nu vil de beskatte Google-søgninger...

Indlæg af kent a »

Jeg synes det er en godt forslag og giver lidt mere kontanter i statakassen som vi kan bruge på lidt måske fornuftig til vores fordel.....
Lubuntu 18.04 LTS
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Nu vil de beskatte Google-søgninger...

Indlæg af lath »

med al respekt - jeg er ikke enig.

Jeg er ret skeptisk. Den lov kan kun blive en gang burekratisk fis for at please musikindustrien, som ikke kan finde ud af at lave en forretningsmodel, der passer til de teknologiske muligheder anno 2010.

Forslaget stammer fra Frankrig, som er kendt for at beskytte deres egne virksomheder med alle mulige told-regler.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags