Mangler et højtlænings program!

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
suryama

Mangler et højtlænings program!

Indlæg af suryama »

Hej Alle sammen

Jeg som ordblind har brug for at tekster kan blive læst højt for mig nogen gang.
Jeg ved at der findes adgangforalle, som jeg har været inde og se på men der liger ikke nogen der passer til mit system.
Jeg bruger ubuntu 9,10 64 pit.

Er der nogen der kender andre muligheder for at teskt kan blive læst højt?
eller nogen der har kan skaffe en adgangoforalle til mig system?

Alt der kan hjælp for mit ønske kan opfyldes ville blivet taget i mod, med stor glæde.
På forhånd mange mange tak.

hilsen Suryama

Ps spørg vis i tvivl om nået.
underskyld eventuelle fejl.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Mangler et højtlænings program!

Indlæg af zob »

Der er allerede et eller andet installeret i ubuntu fra starten. Du kan prøve at åbne en terminal og skrive

Kode: Vælg alt

espeak hello

Så espeak foran en text og den læser op.

Jeg mener at gespeaker er en grafisk front-end til espeak.

sudo aptitude install gespeaker

Du kan jo kikke på det og meld gerne tilbage om dine erfaringer - måske kan andre bruge dem.

EDIT:
Ok ja. Det var meget smart. Jeg prøvede lige at installere gespeaker. Den lægger sig i menuen Programmer-Lyd og video.
Prøv det. Det ser smart ud. Du kan også vælge hvor hurtigt den skal læse op og pitchen (dvs. skal den være en "kvinde" eller en "mand"). Og du kan vælge at den skal læse med "dansk accent".
dianole

Indlæg af dianole »

Hej Suryama

Prøv Adgang for alle.
Det kan hentes her http://www.adgangforalle.dk/default.efact?pid=3875

Hilsen dianole
suryama

Indlæg af suryama »

zob skrev:Der er allerede et eller andet installeret i ubuntu fra starten. Du kan prøve at åbne en terminal og skrive

espeak hello

Du kan jo kikke på det og meld gerne tilbage om dine erfaringer - måske kan andre bruge dem.

EDIT:
Ok ja. Det var meget smart. Jeg prøvede lige at installere gespeaker. Den lægger sig i menuen Programmer-Lyd og video.
Prøv det. Det ser smart ud. Du kan også vælge hvor hurtigt den skal læse op og pitchen (dvs. skal den være en "kvinde" eller en "mand"). Og du kan vælge at den skal læse med "dansk accent".

Hej mange tak forsvaret og undskyld jeg slev først reager igen nu.
Sider med et Bachelor projekt. det projet gør min porblem med igen højt læsning støre efterhånden.:-))
Jeg prøvet det første du skrev, hvilket gav en lille lød og det var det. så prøvet jeg at tage installering og
jeg for følgende fejl nr jeg prøver at installer den.
charlotte@charlotte-laptop:~$ sudo aptitude install gespeaker
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Læser oplysninger om udvidet status
klargører pakketilstande... Færdig
Kunne ikke finde nogen pakke, hvis navn eller beskrivelse passer på "gespeaker"
Kunne ikke finde nogen pakke, hvis navn eller beskrivelse passer på "gespeaker"
Ingen pakker vil blive installeret, opgraderet eller afinstalleret.
0 pakker opgraderet, 0 nyinstalleret, 0 til afinstallering og 0 ikke opgraderet.
Skal hente 0B arkiver. Efter udpakning vil 0B blive brugt.
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Læser oplysninger om udvidet status
klargører pakketilstande... Færdig

Jeg har også været inde i programmer der inder ikke programmet og kan ikke klikke i mit skrive program og sige læs op eller vælge nået til det nogen steder. er på bar bund
tak ofr hjælpen håber at der kan komme mere så mit problem kan løses.
tak
suryama

EDIT
Har nu været i synoptisk pakke håndtering og fant da ud af at espeaker skulle være installer.
det har dog igen grafik over flade og uden grafisk over flade for jeg det ikke til at virke. det sker jo ikke ved at skrive en kommado der heder espeak hello griner smiler.
forstå ikke det du skriver med set espeak for tekst og bede den læse op? hvordan bedre jeg det læse op uden at kunne starte programmet grafisk overflade.
håber i kan hjælpe mig det kan godt være jeg er lidt dum i det her og besværlig, men tor ting i ubuntu skal skæres ud i pap for mig jeg er stadig ny i min bruger evner.
Senest rettet af suryama 8. apr 2010, 20:45, rettet i alt 2 gange.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
suryama

Indlæg af suryama »

dianole skrev:Hej Suryama

Prøv Adgang for alle.
Det kan hentes her http://www.adgangforalle.dk/default.efact?pid=3875

Hilsen dianole

Hej dianol

tak men det er presis det der ikke virker, jeg var der inde først, men der igen til mit 64 system. som jeg skrev med følgende tekst sitat:"Jeg ved at der findes adgangforalle, som jeg har været inde og se på men der liger ikke nogen der passer til mit system.
Jeg bruger ubuntu 9,10 64 pit."

men tak for hjælpen
håber kommer en løstning der virker her. :-)
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Jeg synes du sprang over mit forslag. Virker det ikke? Har jeg misforstået problematikken?

Der er allerede et eller andet installeret i ubuntu fra starten. Du kan prøve at åbne en terminal og skrive
Kode:
espeak hello

Kode:

EDIT:
suryama

Indlæg af suryama »

zob skrev:Jeg synes du sprang over mit forslag. Virker det ikke? Har jeg misforstået problematikken?

Kode:
espeak hello

Kode:

EDIT:

Hej
Tror vi gå forbi hinanden for det lige press det du skriver der jeg har prøvet jeg reager på.
Kode: espeak hello>> det gør at jeg for en klek lyd.
Kode:
>>

<< Det gav den fejl jeg satte ind i sidste indlæg. nået med at den ikke kan finde gespeaker.

>>Så espeak foran en text og den læser op.<< hvordan jeg forstå ikke?

Mit Edit i min tænk før som du nok ikke nået at læse.
EDIT
Har nu været i synoptisk pakke håndtering og fant da ud af at espeaker skulle være installer.
det har dog igen grafik over flade og uden grafisk over flade for jeg det ikke til at virke. det sker jo ikke ved at skrive en kommado der heder espeak hello griner smiler.
forstå ikke det du skriver med set espeak for tekst og bede den læse op? hvordan bedre jeg det læse op uden at kunne starte programmet grafisk overflade.
håber i kan hjælpe mig det kan godt være jeg er lidt dum i det her og besværlig, men tor ting i ubuntu skal skæres ud i pap for mig jeg er stadig ny i min bruger evner.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400