Amitech netshare harddisk fildelingsproblem

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
BoGlode

Amitech netshare harddisk fildelingsproblem

Indlæg af BoGlode »

Hej

Jeg har en Amitech Netshare II 750 GB netværkshardisk på mit hjemmenetværk. Desværre kan jeg ikke tilgå denne fra Ubuntu idet jeg får fejlmeddelelsen "Kan ikke montere stedet - kunne ikke hente delingsliste fra server". Jeg er ikke særlig rutineret i Ubuntu, men kender Unix fra "gl. dage" - jeg har læst viewtopic.php?t=121 ("HOWTO: Tilslutning af netværksmapper via CIFS") og viewtopic.php?f=3&t=1763&p=10039&hilit=netv%C3%A6rksharddisk#p10039 ("Permanent tilslutning til netværksharddisk"). Men jeg kan ikke finde ud af om det er noget sådant jeg skal ud i?

Jeg ægrer mig desuden gul og blå over, at jeg ikke kan finde ud af at komme "ind i disken" via telnet el.lign., da jeg gerne ville køre et musikstreaming-program fra disken. Men det er en helt anden sag :-) Jeg forestiller mig dog, at man, hvis man kunne komme på disken via telnet, ville kunne se hvordan samba er sat op på denne...

Jeg håber, at der er nogen, som kan skube mig i den rigtige retning.

På forhånd tak

Bo.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Amitech netshare harddisk fildelingsproblem

Indlæg af soundpartner »

BoGlode skrev:Hej

Jeg har en Amitech Netshare II 750 GB netværkshardisk på mit hjemmenetværk. Desværre kan jeg ikke tilgå denne fra Ubuntu idet jeg får fejlmeddelelsen "Kan ikke montere stedet - kunne ikke hente delingsliste fra server". Jeg er ikke særlig rutineret i Ubuntu, men kender Unix fra "gl. dage" - jeg har læst viewtopic.php?t=121 ("HOWTO: Tilslutning af netværksmapper via CIFS") og viewtopic.php?f=3&t=1763&p=10039&hilit=netv%C3%A6rksharddisk#p10039 ("Permanent tilslutning til netværksharddisk"). Men jeg kan ikke finde ud af om det er noget sådant jeg skal ud i?

Jeg ægrer mig desuden gul og blå over, at jeg ikke kan finde ud af at komme "ind i disken" via telnet el.lign., da jeg gerne ville køre et musikstreaming-program fra disken. Men det er en helt anden sag :-) Jeg forestiller mig dog, at man, hvis man kunne komme på disken via telnet, ville kunne se hvordan samba er sat op på denne...

Jeg håber, at der er nogen, som kan skube mig i den rigtige retning.

På forhånd tak

Bo.

prøv om ikke du kan komme ind på disken ved at gå direkte til dens ip-adresse
smb://192.168.1.123 eller hvad denne nu er.
ofte kan sådanne diske administreres via en alm browser bare ved at gå ind via denne adresse i browseren
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
BoGlode

Re: Amitech netshare harddisk fildelingsproblem

Indlæg af BoGlode »

Tak det virkede - jeg havde af en eller anden grund fået en skråstreg for meget. Jeg prøvede: smb:///172.16.34.10. Anyway - jeg har lige været lidt væk fra Ubuntu grundet tidsmangel, men nu er jeg tilbage igen. Jeg kan ikke finde ud af at komme ind på disken - altså via telnet el.lign.. Formentlig fordi jeg ikke kender porten. Er der nogen, der kender til hvordan man finder porten for telnet? Når jeg finder ud af at tage et screendump ligger jeg et par billeder fra web-administrationsdelen...

Tak for hjælpen :D