Jeg tænkte det var tid til at opgradere, så jeg var klar til 10.4, men nu har jeg hele dagen kæmpet med sort skærm.
grafikkortet er et Geforce GT 130m, der var Nvidia 180.* på 9.04 installationen, men de blev af en eller anden grund afinstalleret i upgrade processen. Nu har jeg fået luget ud i div. fejl i xorg.0.log, så nvidia 195.* er installeret, det samme gælder GLX, der heller ikke blev indlæst, men selvom tingene nu lader til at være korrekte, så har jeg stadig sort skærm, what gives? Jeg er nået dertil, hvor jeg ikke ved, hvad jeg skal kigge efter, så inputs er velkomne, derfor dette indlæg
Note: da jeg kan se at man kan installere Nvidia driverne på flere måder, så har jeg indledningsvis installeret dem således:
Kode: Vælg alt
sudo add-apt-repository ppa:nvidia-vdpau/ppa
sudo apt-get update && sudo apt-get install nvidia-195-modaliases nvidia-glx-195
Der kom install errors hver gang og ingen af modulerne (nvidia og glx) var installeret var beskeden, så i stedet hentede jeg nyeste driver fra nvidias website og installerede dem med ./"driver", det virkede heller ikke, stadig sort skærm, så begyndte jeg at gå på jagt efter fejlene, afinstallerede driverne igen, lavede apt-get autoremove, update-initramfs, apt-get install --reinstall xserver-xorg-core, reboot og så forsøgte jeg apt-get install nvidia-195-modaliases nvidia-glx-195 igen, så var nvidia driveren inde, men ikke glx, så den installerede jeg eeen gang til, så kom den også ind. Nu kan jeg se et Nvidia skærmbillede et ½ sekund og så er der igen sort skærm (Edit 6/4: dog med et "væltet" kryds til cursoren).
Mvh
Kim Emax