Hejsa
Jeg har før hørt at det var at bede om problemer at opgradere fra en dist til en anden. Da jeg er meget afhængig af min laptop, så vil jeg ikke bare gå igang med en dist-upgrade fra commandline eller package manager. Er det safe at lave en sådan opdatering, når jeg hidtil kun har installeret fra package manager og med apt-get install?
mvh
Kim Emax
er det safe at upgrade fra 9.04 til 9.10?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: er det safe at upgrade fra 9.04 til 9.10?
emax skrev:Hejsa
Jeg har før hørt at det var at bede om problemer at opgradere fra en dist til en anden. Da jeg er meget afhængig af min laptop, så vil jeg ikke bare gå igang med en dist-upgrade fra commandline eller package manager. Er det safe at lave en sådan opdatering, når jeg hidtil kun har installeret fra package manager og med apt-get install?
mvh
Kim Emax
Det skulle virke fint - selv jeg altid selv foretrækker backup af alle data + clean install med formattering af alle partitions.
Den eneste rigtig vigtige bug lige nu er en fejl i ext4 filsystemet, samt sort skærm for visse Intel grafikkort.
Du kan læse om du bliver ramt af noget ved at læse udgivelsesnoterne (release notes):
http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/910
Opgraderings noter vil du sikkert også finde interressant: https://help.ubuntu.com/community/UpgradeNotes
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
emax skrev:Jeg har før hørt at det var at bede om problemer at opgradere fra en dist til en anden. Da jeg er meget afhængig af min laptop, så vil jeg ikke bare gå igang med en dist-upgrade fra commandline eller package manager. Er det safe at lave en sådan opdatering, når jeg hidtil kun har installeret fra package manager og med apt-get install?
Nå, så opgraderede jeg så... og fik sort skærm som tak for hjælpen :-/ Det er der oprettet en tråd på. Skal denne så markeres som "[LØST]"? Det kan man jo ikke ligefrem sige den blev
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hmm det var da rigtig ærveligt
Får du terminalen frem hvis du trykker ctrl+alt+F1 ?
-
Re: er det safe at upgrade fra 9.04 til 9.10? [Edit: NEJ!]
AJenbo skrev:Hmm det var da rigtig ærveligt
Ja, det kunne jeg godt få frem, jeg har forsøgt alverdens ting, nye kerner, div. xorg.conf opsætninger inkl. addresere skærmen til en .bin fil osv. Det hjalp nada, så jeg har lavet backup, hvad jeg skulle bruge og så installeret 10.4 beta2, så nu virker min laptop igen... men det var sgu lidt en streg i regningen at en upgrade lavede den slags ged...
Mvh
Kim Emax