Jeg har behov for at hente filer fra en server jeg har SSH adgang til. Jeg har kontrolleret at SSH adgangen virker fint. Når jeg prøver at køre sftp ID@host så får jeg beskeden "Received message too long". Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så er det fordi jeg, ganske rigtigt, får en velkomstbesked når jeg logger på via SSH. Hvordan beder jeg sftp om at ignorere denne besked så jeg kan hente mine filer?
Egentlig forsøgte jeg først med scp, men den returnerede blot med datoen og tidspunktet. Jeg har siden læst mig til at det nok under alle omstændigheder er bedre at vænne sig til sftp alligevel.
SFTP og "Received message too long"
-
Re: SFTP og "Received message too long"
Jeg fik det til at virke, men det er stadig ikke helt optimalt. Jeg loggede på via SSH og fandt .cshrc filen hvor jeg kunne se at den var sat op til at skrive datoen ved hvert logon. Jeg fjernede denne linie og det virkede. Jeg kunne dog godt tænke mig at tilføje et if statement der kontrollerer om du logger på via sftp, og hvis du logger på via sftp gør den intet. Ellers skal den starte som normalt. Hvordan kan man gøre dette?