Hej.
Jeg har installeret Lucid beta på en virtuel maskine.
Problemet kommer nu hvor jeg har opdateret den.
Og nu vil den ikke boote. Den kommer kun ind på en sort skærm med en markør der er frosset fast oppe i venstre hjørne og ikke engang efter ½ time er der sket noget
Den er sat op med 8 gb hd - 1 gb ram og 64 mb grafik og ellers er resten standard.
Er der mon en forklaring på hvad der sker? Eller rettere hvorfor der ikke sker noget?
lucid - på sun virtualbox
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: lucid - på sun virtualbox
Har du prøvet at lukke maskinen ned (den virtuelle) og starte den igen?
Det har sikkert noget med plymouth at gøre. Kan du boote op i x-frit område (safe-mode)?
Så kan du prøve at fjerne plymouth.
Det har sikkert noget med plymouth at gøre. Kan du boote op i x-frit område (safe-mode)?
Så kan du prøve at fjerne plymouth.
Kode: Vælg alt
sudo aptitude remove plymouth plymouth-x11
Hej.
Jeg har ikke mulighed for at gøre noget på den. Den låser lige efter den blå sun skærm.
Men hvis jeg installerer den om, så kan jeg fjerne plymouth inden jeg opdaterer den ?
Ja, jeg har haft hele maskinen (dvs både den virtuelle og den fysiske) nede to gange
Jeg har ikke mulighed for at gøre noget på den. Den låser lige efter den blå sun skærm.
Men hvis jeg installerer den om, så kan jeg fjerne plymouth inden jeg opdaterer den ?
Ja, jeg har haft hele maskinen (dvs både den virtuelle og den fysiske) nede to gange
-
- Redaktør
Det kunne du gøre. Men du skal holde øje med den ved opdateringerne for den installerer sig selv ved skift mellem alpha/beta versionerne tror jeg det er. Jeg havde den i hvert fald pludselig igen.
Men mine problemer med plymouth er forlængst overstået (men jeg kører heller ikke virtuelt).
Men mine problemer med plymouth er forlængst overstået (men jeg kører heller ikke virtuelt).
Jeg har hentet lucid beta som image og installeret og opdateret derefter.
Men jeg skulle måske finde lidt plads på en harddisk og afprøve det.
og se om der så stadig er problemer.
Og jeg er vild med de nye farver
Men jeg skulle måske finde lidt plads på en harddisk og afprøve det.
og se om der så stadig er problemer.
Og jeg er vild med de nye farver
-
- Redaktør
Jeg har en supergod mavefornemmelse for 10.04, jeg tror det bliver rigtig godt. Det ser i hvert fald fedt ud.
Hvis du synes godt om farverne, kan du måske også lide denne video. Det er IKKE en ubuntu reklame, men det er svært ikke at se det sådan: http://www.youtube.com/watch?v=9nvS6a7cvys
Hvis du synes godt om farverne, kan du måske også lide denne video. Det er IKKE en ubuntu reklame, men det er svært ikke at se det sådan: http://www.youtube.com/watch?v=9nvS6a7cvys
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
zob skrev:Jeg har en supergod mavefornemmelse for 10.04, jeg tror det bliver rigtig godt. Det ser i hvert fald fedt ud.
ha ha godt fund
Hehe ...
Fed reklame
Jeg tror jeg skal finde pladsen til den på et drev. Jeg kan se andre har gode erfaringer med den
Fed reklame
Jeg tror jeg skal finde pladsen til den på et drev. Jeg kan se andre har gode erfaringer med den
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Foresten så er der kommet et program der gøre det supper let at teste nye udgaver af ubuntu, det heder testdrive, den findes som en PPA for 9.04 9.10 og kan indstalleres fra main i 10.04 og frem.
Mvh Anders
Mvh Anders