ren installation af 10.4

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Blfriis
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

ren installation af 10.4

Indlæg af Blfriis »

Hej
Jeg har prøvet den ny 10.4 på en sun virtuelbox og det ser ud til at det virker.Men hvis jeg forsøger at lave en ren installation,går skærmen i sort.Jeg kan vælge sprog og så 'prøv ubuntu installer ubuntu og tjek disk' uanset hvad jeg gør går skærmen i sort,i den tidligere version kunne jeg vælge sikker grafisk tilstand,men det kan jeg ikke her.
Mit grafik kort har drillet i den tid jeg har kørt ubuntu og jeg har tidligere fået hjælp i disse guider

viewtopic.php?f=4&t=9103
viewtopic.php?f=3&t=9490

Jeg håbede jo på at mit grafikkort ville virke i ubuntu 10.4 udgaven jeg har hentet den der hedder lucid-desktop-i386.iso
mit grafikkort er Geforce 8500 GT
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: ren installation af 10.4

Indlæg af soundpartner »

Blfriis skrev:Hej
Jeg har prøvet den ny 10.4 på en sun virtuelbox og det ser ud til at det virker.Men hvis jeg forsøger at lave en ren installation,går skærmen i sort.Jeg kan vælge sprog og så 'prøv ubuntu installer ubuntu og tjek disk' uanset hvad jeg gør går skærmen i sort,i den tidligere version kunne jeg vælge sikker grafisk tilstand,men det kan jeg ikke her.
Mit grafik kort har drillet i den tid jeg har kørt ubuntu og jeg har tidligere fået hjælp i disse guider

viewtopic.php?f=4&t=9103
viewtopic.php?f=3&t=9490

Jeg håbede jo på at mit grafikkort ville virke i ubuntu 10.4 udgaven jeg har hentet den der hedder lucid-desktop-i386.iso

når du kører ubuntu i en virtuelbox så kører du på virtualiseret standart hardware som alt sammen kører uden problemer. ubuntu ser på ingen måde det hardware du rent faktisk har.

når du så installerer så er det klart at alt dit hardware kommer i spil.
dit 8500 grafikkort burde fungere fint når først nvida grafikdriverenn er installeret (præcis som det forøvrigt vil være under de windowsversioner jeg har rodet med) når først nvidia driveren er inde og konfigureret (som du vist fik hjælp til i den ene tråd) så burde det køre fint
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Blfriis

Indlæg af Blfriis »

soundpartner skrev:
Blfriis skrev:Hej

viewtopic.php?f=4&t=9103
viewtopic.php?f=3&t=9490

når du kører ubuntu i en virtuelbox så kører du på virtualiseret standart hardware som alt sammen kører uden problemer. ubuntu ser på ingen måde det hardware du rent faktisk har.

når du så installerer så er det klart at alt dit hardware kommer i spil.
dit 8500 grafikkort burde fungere fint når først nvida grafikdriverenn er installeret (præcis som det forøvrigt vil være under de windowsversioner jeg har rodet med) når først nvidia driveren er inde og konfigureret (som du vist fik hjælp til i den ene tråd) så burde det køre fint

Jo men skærmen går jo i sort når jeg forsøger at installere 10.4 jeg kan ikke vælge sikkergrafisk tilstand :cry:
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Blfriis skrev:Jo men skærmen går jo i sort når jeg forsøger at installere 10.4 jeg kan ikke vælge sikkergrafisk tilstand :cry:

Hejsa, du skal i stedet prøve med alternate udgaven - http://releases.ubuntu.com/10.04/

Når den er installeret kan du installere driver til grafikkort og resterende ting.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Blfriis

Indlæg af Blfriis »

Warhawk skrev:
Blfriis skrev:Jo men skærmen går jo i sort når jeg forsøger at installere 10.4 jeg kan ikke vælge sikkergrafisk tilstand :cry:

Hejsa, du skal i stedet prøve med alternate udgaven - http://releases.ubuntu.com/10.04/

Når den er installeret kan du installere driver til grafikkort og resterende ting.

Hej jeg hentede den udgave og først prøvede jeg at opgradere mens pc'n var startet op.Det gik fint indtil den skulle genstartes til slut,atter sort skærm.Derefter bootede jeg op fra skiven det går også fint til den er færdig og vil genstarte,så er der sort skærm igen,men jeg kan 'høre' at den starter op.
Så nu har jeg installeret 9.10 igen og ladet være med at hente driverne til grafikkortet,da de også resultere i sort skærm,uanset om det er den der hedder 173 eller den anbefalede 185..
Så jeg må enten undvære al 'liret' eller købe et nyt kort snøft snøft...