Trådløst net

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
nectioon
IRC nickname: hej
Geografisk sted: KBH

Trådløst net

Indlæg af nectioon »

Heya,

jeg har i gennem længere tid være blaget af mit trådløse internet bare forsvinder ca hvert 30 sec
jeg kontaktede derfor NETGEAR support hvor jeg skrev:
Hi,
I have a very annoying problem.
after I switched my old WGR614 to wnr1000..
routern completely stops sending data, move on to my PC...
This happens only on Ubuntu 9.04 32bit...
Have tried other routers where it works perfectly...
standing outside the park, that would routern to Linux / Unix but it does apparently not ... it is about every 30 seconds I can''t get on the net

ps write in Danish language show it is possible =)

Jeg fik så svar:
    Selvfølgelig beklager vi dit problem og skal her forsøge at forklare problemet.

Din router er passiv forstået på den måde, at der er ikke noget installeret fra routeren på din computer (ingen exe filer installeret). Det betyder at al info i routere bliver sendt videre til din computer og bliver derefter behandlet af din computer.

Det problem du har er dit Linux system, som ikke kan bearbejde den data der bliver videresendt fra routeren - derfor må du gå igennem dine instillinger for dit Linux system. Du på peger selv at der er ingen problem, hvis du køre Windows, hvilket er i overensstemmelse med de regler som gælder - din router kan ikke/eller ser ingen forskel i hvilken router man bruger.

Så alt i alt vil en router aldrig kunne påvirke et styrre system da den kun sender data videre.

Men er der nogle der ved hvordan jeg kan instille min ubuntu 9.04 til så det fungere korekt...?

desuden købte jeg nettop denne router pga. der står at den kan fungere under unix / linux
Billede
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md. kbh (kobber :\))
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Trådløst net

Indlæg af lath »

nectioon skrev:Heya,

jeg har i gennem længere tid være blaget af mit trådløse internet bare forsvinder ca hvert 30 sec
jeg kontaktede derfor NETGEAR support hvor jeg skrev:
Hi,
I have a very annoying problem.
after I switched my old WGR614 to wnr1000..
routern completely stops sending data, move on to my PC...
This happens only on Ubuntu 9.04 32bit...
Have tried other routers where it works perfectly...
standing outside the park, that would routern to Linux / Unix but it does apparently not ... it is about every 30 seconds I can''t get on the net

ps write in Danish language show it is possible =)

Jeg fik så svar:
    Selvfølgelig beklager vi dit problem og skal her forsøge at forklare problemet.

Din router er passiv forstået på den måde, at der er ikke noget installeret fra routeren på din computer (ingen exe filer installeret). Det betyder at al info i routere bliver sendt videre til din computer og bliver derefter behandlet af din computer.

Det problem du har er dit Linux system, som ikke kan bearbejde den data der bliver videresendt fra routeren - derfor må du gå igennem dine instillinger for dit Linux system. Du på peger selv at der er ingen problem, hvis du køre Windows, hvilket er i overensstemmelse med de regler som gælder - din router kan ikke/eller ser ingen forskel i hvilken router man bruger.

Så alt i alt vil en router aldrig kunne påvirke et styrre system da den kun sender data videre.

Men er der nogle der ved hvordan jeg kan instille min ubuntu 9.04 til så det fungere korekt...?

desuden købte jeg nettop denne router pga. der står at den kan fungere under unix / linux

Netgear har helt ret.
De fortæller dig ikke direkte, hvad du skal:
Det du skal er at du skal få dit trådløse netkort op at køre under din version af Ubuntu.

Du kan prøve at finde dit trådløse netkort her: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessCardsSupported

Evt.
Søg på forum, google lidt - så finder du sikkert en løsning.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
nectioon
IRC nickname: hej
Geografisk sted: KBH

Re: Trådløst net

Indlæg af nectioon »

Har nu fulgt denne guide http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1309072
så får vi at se om det hjælper :)

Edit.
Det hjalp
Senest rettet af nectioon 23. mar 2010, 22:49, rettet i alt 1 gang.
Billede
(betaler: 10/10 Mbit, 189kr md. kbh (kobber :\))
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

forkert tråd

Indlæg af lath »

forkert tråd, beklager
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags