http://www.pidgin.im/download/ubuntu/
Ubuntu
Ubuntu ships Pidgin but does not update it after a release (except for security issues and high-severity bugs). For those users who desire new releases of Pidgin, we have packaged Pidgin in a PPA. If you encounter problems with these packages, try building from source and report the bug.
To setup the PPA, copy-and-paste these commands into a terminal:
sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com \ 67265eb522bdd6b1c69e66ed7fb8bee0a1f196a8
echo deb http://ppa.launchpad.net/pidgin-developers/ppa/ubuntu \ `lsb_release --short --codename` main | \
sudo tee /etc/apt/sources.list.d/pidgin-ppa.list
After doing this, open Update Manager, check for updates, and then install the newly available Pidgin packages.
Future Pidgin updates will show up in Update Manager along with the usual Ubuntu updates. The PPA will need to be re-setup only after upgrading Ubuntu.
This PPA is maintained by one developer, so please be patient. It often lags behind the source releases a couple of days.
Voice and video support is only built on Jaunty (9.04) and up.
Opdatering af Pidgin til 2.66?
-
- IRC nickname: ubuntunewbie
Opdatering af Pidgin til 2.66?
Jeg har prøvede at opdater pidgin fra nuværende 2.62 til den nye nyeste men uden held. Kunne jeg få lidt hjælp fra jer her på forumet?
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Opdatering af Pidgin til 2.66?
Jo da,
Hvordan gjorde du trin for trin. og hvor gik det galt? Fik du nogen fejlmeddelelser?
Det gør det lidt lettere at hjælpe dig så
stra
Hvordan gjorde du trin for trin. og hvor gik det galt? Fik du nogen fejlmeddelelser?
Det gør det lidt lettere at hjælpe dig så
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Hvad betyder denne text?
navn@navn-desktop:~$ sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com \ 67265eb522bdd6b1c69e66ed7fb8bee0a1f196a8
[sudo] password for navn:
Executing: gpg --ignore-time-conflict --no-options --no-default-keyring --secret-keyring /etc/apt/secring.gpg --trustdb-name /etc/apt/trustdb.gpg --keyring /etc/apt/trusted.gpg --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com 67265eb522bdd6b1c69e66ed7fb8bee0a1f196a8
gpg: requesting key A1F196A8 from hkp server keyserver.ubuntu.com
gpg: key A1F196A8: "Launchpad PPA for Pidgin Developers" not changed
gpg: Totalt antal behandlede: 1
gpg: uændrede: 1
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
At du har fået en nøgle ind, som fortæller at du har tillid til den person/side, som du vil opdatere fra. Det er din sikkerhed for ikke at få snavs med ned.ubuntunewbie skrev:Hvad betyder denne text?navn@navn-desktop:~$ sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com \ 67265eb522bdd6b1c69e66ed7fb8bee0a1f196a8
[sudo] password for navn:
Executing: gpg --ignore-time-conflict --no-options --no-default-keyring --secret-keyring /etc/apt/secring.gpg --trustdb-name /etc/apt/trustdb.gpg --keyring /etc/apt/trusted.gpg --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com 67265eb522bdd6b1c69e66ed7fb8bee0a1f196a8
gpg: requesting key A1F196A8 from hkp server keyserver.ubuntu.com
gpg: key A1F196A8: "Launchpad PPA for Pidgin Developers" not changed
gpg: Totalt antal behandlede: 1
gpg: uændrede: 1
Du finder den bagefter i system/administration/softwarekilder/godkendelser.
Derefter skriver/kopier du dette i terminalen for at få PPA (arkivet) tilknyttet dine kilder
Kode: Vælg alt
echo deb http://ppa.launchpad.net/pidgin-developers/ppa/ubuntu \ `lsb_release --short --codename` main | \
sudo tee /etc/apt/sources.list.d/pidgin-ppa.list
Kode: Vælg alt
sudo aptitude update && sudo aptitude install pidgin
stra
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
er der en god grund til at du vil have 2,66?
grunden til at jeg spørger er at jeg har 2,66 på denne maskine med lucid beta, og har den normale på alle de andre maskiner, og jeg har ikke fundet den store forskel på dem.
hvad er din mission med at skifte til denne nyere pidgin?
der er en grund til at man med ubuntu har valgt at lave disse updates ved release (altså hvert ca halve år) og så primært kun lave sikkerheds opdateringer mellem releases.
når lucid bliver udgivet her om ca 1 måned så vil det være med 2,66, men jeg ser ingen grund til at opdatere pidgin i 9.10
grunden til at jeg spørger er at jeg har 2,66 på denne maskine med lucid beta, og har den normale på alle de andre maskiner, og jeg har ikke fundet den store forskel på dem.
hvad er din mission med at skifte til denne nyere pidgin?
der er en grund til at man med ubuntu har valgt at lave disse updates ved release (altså hvert ca halve år) og så primært kun lave sikkerheds opdateringer mellem releases.
når lucid bliver udgivet her om ca 1 måned så vil det være med 2,66, men jeg ser ingen grund til at opdatere pidgin i 9.10
-
Program forbedring, men hvis der ikke er nogen forskel fra 2.62 så er det vil lige meget?