Jeg er en tilfreds bruger af ubunto, men jeg har et irreterende problem, som jeg vil høre om der også er andre der oplever, og om der evt er noget at gøre ved det. Jeg har nu måttet geninstallere ubunto 4 gange - alle gange er det efter at der er udsendt sikkerheds og andre opdateringer til systemet- når der så genbootes kommer systemet ikke op men kommer med en editor som jeg ikke rigtigt har kunnet bruge til noget ( jeg er ikke nørd) - og det er specielt "træls" da alle tilpasninger osv osv ska geninstalleres- når jeg har installeret ubunto igen fra min cd henter systemet alle opdateringer og genstarter korrekt- her er det så jeg IKKE forstaår hvorfor systemet så ikke går ned igen- men det gør det ikke.
er der nogen der har en forklareing på hvad jeg gør forkert ?- det er ikke hardwarefejl- det hel fungerer fint på det andet boot med windows- og efter geninstallation er det også ok
fra en der er forvirret på et "højere plan"
vh
Lars
problemer efter opdatering af ubunto
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: problemer efter opdatering af ubunto
laani skrev:Jeg er en tilfreds bruger af ubunto, men jeg har et irreterende problem, som jeg vil høre om der også er andre der oplever, og om der evt er noget at gøre ved det. Jeg har nu måttet geninstallere ubunto 4 gange - alle gange er det efter at der er udsendt sikkerheds og andre opdateringer til systemet- når der så genbootes kommer systemet ikke op men kommer med en editor som jeg ikke rigtigt har kunnet bruge til noget ( jeg er ikke nørd) - og det er specielt "træls" da alle tilpasninger osv osv ska geninstalleres- når jeg har installeret ubunto igen fra min cd henter systemet alle opdateringer og genstarter korrekt- her er det så jeg IKKE forstaår hvorfor systemet så ikke går ned igen- men det gør det ikke.
er der nogen der har en forklareing på hvad jeg gør forkert ?- det er ikke hardwarefejl- det hel fungerer fint på det andet boot med windows- og efter geninstallation er det også ok
fra en der er forvirret på et "højere plan"
vh
Lars
hvordan installerer du ubuntu?
er du inde i windows når du starter installationen, eller starter du op med en cd i drevet og så starter installationen den vej?
hvilken version af ubuntu er det du prøver at installere?
og hvilket hardware har du?
det nemmeste her ville nok være at starte op fra en cd og vælge at prøve ubuntu og så under programs->utility ->terminal (mener jeg det er på engelsk) køre denne kode:
Kode: Vælg alt
lspci && lsusb
resultatet kan du kopiere her ind på forum. så kan vi se hvilket hardware du har og om det kan være noget af det der driller.
det kkunne f.eks godt være et grafikkort som ikke rigtig spiller som det skal
forøvrigt en lille detalje.
UBUNTU der er ikke noget der hedder ubunto. jeg ved ikke hvor i får det der o fra (der er mange nybegyndere der kalder det ubunto) men det skal ikke være der... der er 3 U-er i Ubuntu
-
hej og tak for dit svar- jeg ar installeret fra windows og det fungerer perfekt- det er først når der er kommet opdateringer at der opstår problemer det kan køre i lang tid uden problemer- det er ikke ved hver opdatering det går galt
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
laani skrev:hej og tak for dit svar- jeg ar installeret fra windows og det fungerer perfekt- det er først når der er kommet opdateringer at der opstår problemer det kan køre i lang tid uden problemer- det er ikke ved hver opdatering det går galt
hvis du spørger mig så er den funktion med at installere under windows noget man bruger i et par uger for at lege med systemet og tete det, og derefter burde man lave sig en rigtig dualboot hvor man bruger ubuntu som rigtigt system.
Der er en masse ting der kan gå galt når man kører ubuntu som wubi, og det du beskriver der er noget jeg har hørt mange gange før netop med wubi installationer.
Jeg aner ikke hvad det er der gør det, og kan derfor ikke hjælpe dig med dit nuværende system, men jeg vil råde dig til næste gang du skal geninstallere at du installerer rigtigt, altså booter op fra cd'en og installerer, i stedet for at lave en ny wubi.
i en rigtig installation der vil det for det første formegentlig ikke generere disse fejl (det siger erfaringen i hvert fald) og det vil være lidt nemmere at rette fejlen hvis/når den bliver lokaliseret.
-
soundpartner skrev:laani skrev:hej og tak for dit svar- jeg ar installeret fra windows og det fungerer perfekt- det er først når der er kommet opdateringer at der opstår problemer det kan køre i lang tid uden problemer- det er ikke ved hver opdatering det går galt
hvis du spørger mig så er den funktion med at installere under windows noget man bruger i et par uger for at lege med systemet og tete det, og derefter burde man lave sig en rigtig dualboot hvor man bruger ubuntu som rigtigt system.
Der er en masse ting der kan gå galt når man kører ubuntu som wubi, og det du beskriver der er noget jeg har hørt mange gange før netop med wubi installationer.
Jeg aner ikke hvad det er der gør det, og kan derfor ikke hjælpe dig med dit nuværende system, men jeg vil råde dig til næste gang du skal geninstallere at du installerer rigtigt, altså booter op fra cd'en og installerer, i stedet for at lave en ny wubi.
i en rigtig installation der vil det for det første formegentlig ikke generere disse fejl (det siger erfaringen i hvert fald) og det vil være lidt nemmere at rette fejlen hvis/når den bliver lokaliseret.
mange tak for dit svar - jeg vidste IKKE at det ikke var en "rigtig" installation- den kommer på en selvstændig partision og opfører sig som sådan - jeg vil lave en partision "manuelt" og så installere UNBUNTU ( nu er det vist stavet rigtigt) direkte fra cd
tak for hjælpen