scriptet er stadig i "beta" og jeg ville meget gerne have hvis der var nogen der ville prøve det af og give feedback. jeg vil så opdatere scriptet og denne post løbende så det bliver rigtig godt til sidst.
lige pt der er scriptet testet, og virker scriptet super godt på følgende systemer: (og kan derfor sikkert køres på en maskine som man er afhængig af med disse systemer )
ubuntu 10.04 (32 og 64 bit)
ubuntu 9.10 (32 og 64 bit)
xubuntu 9.10 (32 og 64 bit)
ubuntu 9.04 (32 bit) og burde også virke på 64 bit men er ikke testet)
scriptet blive udvidet efterhånden således at andre versioner samt andre udbydere og modems understøttes.
**************** NYT SCRIPT ****************
Jeg har lavet scriptet om så det skulle fungere med alle (alle kendte telenor modems i hvertfald) og har ændret til min nye host.
Det ville være rart om der var nogen der ville teste scriptet igen og se om det stadig virker
scriptet hentes og køres med følgende enkle komando fra terminalen (programmer->tilbehør->terminal):
Kode: Vælg alt
wget http://scripts.linux.dk/telenor && bash telenor
og det skulle gerne være ganske selvforklarende.
selve scriptet kan ses igennem på http://scripts.linux.dk/telenor
en anden version hvor man manuelt skal sætte forbindelsen op er på vej (vil derfor også virke med andre udbydere end telenor)
jeg modtager gerne ris, ros samt erfaringer fra folk der har kørt scriptet.
har du lige pt en mobil bredbåndsløsning fra telenor, så ville jeg blive meget glad hvis du kunne lokkes til at starte op fra en live-cd/live-usb og så prøve scriptet i dette live miljø. der skulle ikke være noget i vejen for at det kan køre under en live session, og jeg ville blive mægtig glad for feedback om hvordan det virker, forslag til andre og bedre formuleringer osv.
hvis scriptet ikke virker på dit system så vil jeg meget gerne mødes med dig over irc, således at vi kan fejlfinde og få fundet de fejl der nu måtte være og få dem rettet