Jeg har en Buffalo DriveStation ekstern harddisk sat til en Airport Extreme router via USB. Der er trådløs adgang til filerne på min macbook igennem OS X, og jeg vil gerne vide, om det er muligt at få læse/skrive adgang til filerne via Ubuntu? Jeg har googlet frem og tilbage, samt kigget på diverse Ubuntu-fora, men har ikke kunnet finde et konkret svar.
Er der evt nogen her, som kan hjælpe med en løsning?
Mounte ekstern hardisk via Airport Extreme
-
- IRC nickname: msm
- Geografisk sted: Dublin
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Mounte ekstern hardisk via Airport Extreme
msm skrev:Jeg har en Buffalo DriveStation ekstern harddisk sat til en Airport Extreme router via USB. Der er trådløs adgang til filerne på min macbook igennem OS X, og jeg vil gerne vide, om det er muligt at få læse/skrive adgang til filerne via Ubuntu? Jeg har googlet frem og tilbage, samt kigget på diverse Ubuntu-fora, men har ikke kunnet finde et konkret svar.
Er der evt nogen her, som kan hjælpe med en løsning?
Fra http://www.linuxquestions.org/questions/linux-hardware-18/airport-extreme-with-attached-usb-harddrive...-692566/ ser det ud til at Airport Extreme er en 802.11n trådløs router.
Det betyder at du også skal have 802.11n trådløs hardware i din computer, ellers er der bare ikke adgang til din router.
Alternativt kan du nedgradere routeren til at køre 802.11b/g netværk, som er ældre end 802.11n og derfor er mere udbredt.
Nedgraderingen gør du typisk i routerens software via dens webside fra en LAN port (=fra et ethernet kabel tilsluttet routeren og computeren).
Du skal bruge en browser så som Firefox til at tilgå routerens website.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags