Ubuntu 9.10

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
flemmings

Ubuntu 9.10

Indlæg af flemmings »

Jeg bestilte en cd med Ubuntu 9.10 og har sat disken i drevet, hvorefter følgende valg foretages:

Kør wubi.exe
Jeg vælger demonstration og komplet installation
Så kan jeg vælge mellem genstart nu og genstart senere.
Jeg vælger genstart senere og klikker på færdig.

Det var så det. Andet sker der ikke. Jeg kommer tilbage til demonstration og komplet installation

Hvis jeg vælger genstart nu, genstarter maskinen ikke, men jeg kommer igen tilbage til demonstration og komplet installation.

Det er lidt som at køre i ring.

Hvad gør jeg.

hilsen
Flemming
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu 9.10

Indlæg af AJenbo »

Genstart computeren manuelt med cd'en i drevet.
Nu burde du få et valg mellem hvilket sprog du vil bruge.
Hvis ikke skal du sætte din BIOS til at starte fra cd. Ofte er der også en sat du kan trykke når computeren starter for at vælge hvad du vil boote fra.

Tryk på enter for at starte Ubuntu fra cd'en.
Efter et minuts tid skulle du gerne være på skrive bordet og være i fuld gang med at prøve ubuntu. Hvis du så kan lide det ligger der en genvej på skrivebordet til at installere Ubuntu fast på computeren.
flemmings

Indlæg af flemmings »

Der sker absolut intet. Men hvis jeg så igen vil prøve min første fremgangsmåde, står der:

Cannot unpack D:\wubi.exe

Det er alt

Mon cd'en er defekt?

Hvis jeg tilsvarende vil forsøge at geninstallere Windows Vista, er der ingen problemer

hilsen
Flemming
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

flemmings skrev:Der sker absolut intet. Men hvis jeg så igen vil prøve min første fremgangsmåde, står der:

Cannot unpack D:\wubi.exe

Det er alt

Mon cd'en er defekt?

Hvis jeg tilsvarende vil forsøge at geninstallere Windows Vista, er der ingen problemer

hilsen
Flemming
Wubi kan kun anvendes, hvis der er et windowsOS på maskinen.

Men får du ikke andre valgmuligheder end wubi.exe er der nok noget galt med cden.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Når du siger du starter Windows Vista instalationen, er der det så ved at starte op fra dvd'en eller ved at åbne den inde i windows?
Hvis det er ved at åbne den i windows kunne det godt lyde som om din computer ikke er sat til at starte fra cd/dvd drevet.
Men på den anden side tyder den fejl du får med wubi også på at den cd du har ikke virker.

Hvis du kan få wubi til at virke igen, så vælge det punkt der heder "Hjælp mig med at starte fra cd". På den måde burde det ikke være nødvendigt for dig at rode med BIOS for at få computeren til at starte fra cd'en.