trådløs & nybegynder

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
daghvid

trådløs & nybegynder

Indlæg af daghvid »

Hej med jer alle
Jeg er nyfødt i linux verden og håber på et langt og lykkeligt liv her. Det vil altså sige at jeg har hentet Ubuntu 7.04 og installeret det. Så langt så godt!
Jeg er dog startet op med at have min XP liggende på drev C: som er master(40 GB)og Ubuntu på drev F (160 GB) som er slave. Altså på 2 forskellige fysiske drev. Mit første problem har vist sig at være min trådløse forbindelse. Jeg har et trådløst pci kort Skyr@cer 2101 mgr som understøtter min trådløse WIFI [url=http://blog.fon.com/en/archive/technology/fon-abandons-microsoft-adopts-ubuntu.html]
FON[/url] router.Jeg har forsøgt at bruge den manuelle opsætning i Ubuntu med angivelse af kryptering for at kunne logge på men det ser ikke ud som om at Ubuntu som udgangspunkt understøtter WPA,WPA 2 kryptering som jeg har brug for. Jeg fandt dette link på linuxin.dk men det funker ikke for mig. Jeg har forsøgt at skrive i terminalen men det er ikke samme billede der dukker op. Så det ville jeg ikke rode mere med. Hvad kan jeg gøre for at få min trådløse forbindelse til at virke ? Jeg har forsøgt at installere Skyracer driveren i Ubuntu for at få den til at køre men den kan ikke åbne de dersens ”windows” filer. Hvad skal jeg gøre?
På forhånd tak
Bullz
Geografisk sted: Nordjylland/Frederikshavn

Hej og Velkommen til Linux verden.

Indlæg af Bullz »

Jeg har kun kørt med Ubuntu i ca 2 måneder, vi tager den lige bag fra du kan ikke installer exe filer under Ubuntu.
WAP WAP2 understøtter Ubuntu os, jeg ved ikke om Ubuntu finder dit trådløse netværk, hvis den gør det skal bare højreklikke på "på mærke ved siden af højtalerne" og vælge manual der inde under kan du vælge WAP og WAP 2 det virkede fint for mig.

Håber det har hjulpet dig lidt.
Bullz /Søren

Ubuntu nr #16099
Linux nr #450366
daghvid

trådløs & nybegynder

Indlæg af daghvid »

jeg har prøvet den manuelle konfiguration men den tilbyder kun WEP kryptering og ikke WPA(2). Jeg har læst [url=https://help.ubuntu.com/7.04/internet/C/connect-to-internet.html#internet-basic-procedure]
her[/url] at man kan snyde ubuntu med at åbne windows med ndiswrapper. Men jeg kan ikke finde ud af at installere det!
men foreløbigt tak for hjælpen
Wikzo
Geografisk sted: Århus N

trådløs & nybegynder

Indlæg af Wikzo »

Bruger lige tråden her til et andet spørgsmål angående trådløst netværk.

Jeg er logget på det trådløse net på mit gymnasium; vi bruger en 64/128 Hex kryptering. Som det står nu, skal jeg manuelt hver gang gå ind i NetworkManager-panelprogram (ved siden af log-ud ikonet i øverste højre hjørne) og trykke "Tilslut til andet netværk" og så indtaste krypteringskoden.

Hvordan gemmer jeg forbindelsen og koden, så jeg ikke skal taste den ind hver gang?
Billede
daghvid

ndiswrapper ! install

Indlæg af daghvid »

som skrevet så har jeg store problemer med at få installeret ndiswrapper. jeg har downloadet filen og extracted den. Så nu ligger der en mappe der hedder Ndiswrapper 1.47 på mit skrivebord. for at installere den i systemet så beskriver denne side hvordan det skal gøres men jeg forstår det ikke. der står
Go to the source-directory and run make distclean and make. As root, run make install. This should compile and install both the kernel module and the userspace utilities. If you don’t need USB support in ndiswrapper, with recent versions, you can compile with make DISABLE_USB=1 and install with make DISABLE_USB=1 install.

NOTE: Source-directory is for the ndiswrapper directory that you just created. (NOT the /usr/src directory)
altså hvordan skal jeg " RUN" make distclean og make? + as root run make install?
hjælp!