Irriterende kode

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Tommy Noerup
IRC nickname: Tommy
Geografisk sted: Valby

Irriterende kode

Indlæg af Tommy Noerup »

Hver gang jeg åbner mit emailprogram og taster F9 for at hente post, bliver jeg bedt om en kode. Den kalder det vist en nøgle. Det er sikkert meget fornuftigt, men jeg syntes det er møgirriterende. Kan man ikke få den til at lade være med det?
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Irriterende kode

Indlæg af Stra »

Hej

Når du åbner programmet, henter den så ikke automatisk mails? Og derefter hver 10 min.?

Når du giver koden, skulle du gerne kunne vinge af for, gem kode.
Ellers prøv at gå ind i rediger/indstillinger/dinkonto/rediger/modtagelse af e-post og der vinge af for, gem adgangskode.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

Stra skrev:Hej

Når du åbner programmet, henter den så ikke automatisk mails? Og derefter hver 10 min.?

Når du giver koden, skulle du gerne kunne vinge af for, gem kode.
Ellers prøv at gå ind i rediger/indstillinger/dinkonto/rediger/modtagelse af e-post og der vinge af for, gem adgangskode.

stra

Nej den henter ikke ned automatisk, i alt fald ikke første gang. Jeg skal trykke F9 og så er det jeg skal indtaste koden. Det skal jeg også en hel masse andre steder. Det er jeg ret træt af.

Jeg har sat flueben i gem adgangskoden. Det sidder der også når jeg går ind i menuen, som du beskriver, alligevel beder den om det. Kan jeg ikke slå alt det der adgangskode-pjat fra. Det kunne jeg godt tænke mig
Stra

Indlæg af Stra »

Nu er det den grundlæggende sikkerhed du kalder pjat, men du kan afhjæpe problemet ved at
fjerne flg fil fra /steder/hjemmemappe/.gnome2/keyrings/default.keyring (du skal trykke Crtl+H for at kunne se de skjulte filer der begynder med .)
Den gendannes af Ubuntu, og første gang den beder om det, så HUSK IKKE AT SKRIVE KODE, men blot at trykke enter.

stra
stra
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

Stra skrev:Nu er det den grundlæggende sikkerhed du kalder pjat, men du kan afhjæpe problemet ved at
fjerne flg fil fra /steder/hjemmemappe/.gnome2/keyrings/default.keyring (du skal trykke Crtl+H for at kunne se de skjulte filer der begynder med .)
Den gendannes af Ubuntu, og første gang den beder om det, så HUSK IKKE AT SKRIVE KODE, men blot at trykke enter.

stra

Jeg kom ind til filen. Men når jeg klikkede på den, kom følgende besked:

Kunne ikke vise "/home/tommy/.gnome2/keyrings/default.keyring".
Filen er af en ukendt type

"Hvad kan man lære af det" Ville lærer andersen nok have spurgt :D
Stra

Indlæg af Stra »

Tommy Noerup skrev:Jeg kom ind til filen. Men når jeg klikkede på den, kom følgende besked:

At du skal læse hvad jeg skriver, nemlig at du skal fjerne den, og ikke åbne den :D

stra
stra
Tommy Noerup

Indlæg af Tommy Noerup »

Stra skrev:
Tommy Noerup skrev:Jeg kom ind til filen. Men når jeg klikkede på den, kom følgende besked:

At du skal læse hvad jeg skriver, nemlig at du skal fjerne den, og ikke åbne den :D

stra

Min kone skreg af grin. Jeg har nemlig lige skældt hende ud, fordi hun igen igen ikke hører efter hvad jeg siger!!!
Nå men nu har jeg slettet den. Så må jeg huske bare at taste enter når den spørger næste gang.
Tak for hjælpen
Hilsen Tommy, som efterhånden er godt og grundig overbevist om at det her Ubuntu-tamtam slet ikke er så tosset. Tror sgu godt jeg kan blive bidt af det