Hej

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
KeNzO
IRC nickname: KeNzO

Hej

Indlæg af KeNzO »

Har købt min en netværksharddisk d-link 685 men hvordan får jeg adgang til den kører med ubuntu 9.10

P.S
kunne ikke finde noget med netværk derfor har jeg skrevet her
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hej

Indlæg af soundpartner »

KeNzO skrev:Har købt min en netværksharddisk d-link 685 men hvordan får jeg adgang til den kører med ubuntu 9.10

P.S

for det første er dette ikke en guide så der kommer nok snart en admin og flytter inlæget.
for det andet så vil en bedre overskrift nok give bedre hjælp. en overskrift som "hvordan får jeg netværksharddisk d-link 685 til at virke i ubuntu" er godtnok lang, men den beskriver problemet kort og præcist mens hej, goddag, hjælp mig eller lignende ikke beskriver dit problem særlig godt.

jeg kender ikke lige den harddisk, men som oftest så har/får disken en ip-adresse, og så kan den tilgås via samba, ftp, ssh eller lignende.
hvis man intaster adressen i en browser så får man oftest et konfigurations værktøj frem således at man kan ændre på instillinger.
har du evt prøvet at læse manualen? hvordan fungerer den i windows? det kan jo være det virker på ca. samme måde i ubuntu.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Spørgsmålet er hermed flyttet til Netværks-boardet - så kan det være at der er mere hjælp at hente...
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
KeNzO
IRC nickname: KeNzO

Indlæg af KeNzO »

soundpartner skrev:
KeNzO skrev:Har købt min en netværksharddisk d-link 685 men hvordan får jeg adgang til den kører med ubuntu 9.10

P.S

for det første er dette ikke en guide så der kommer nok snart en admin og flytter inlæget.
for det andet så vil en bedre overskrift nok give bedre hjælp. en overskrift som "hvordan får jeg netværksharddisk d-link 685 til at virke i ubuntu" er godtnok lang, men den beskriver problemet kort og præcist mens hej, goddag, hjælp mig eller lignende ikke beskriver dit problem særlig godt.

jeg kender ikke lige den harddisk, men som oftest så har/får disken en ip-adresse, og så kan den tilgås via samba, ftp, ssh eller lignende.
hvis man intaster adressen i en browser så får man oftest et konfigurations værktøj frem således at man kan ændre på instillinger.
har du evt prøvet at læse manualen? hvordan fungerer den i windows? det kan jo være det virker på ca. samme måde i ubuntu.

angående emne kan jeg kun give dig ret,
og tak for hjælpen, brugte steder - tilslut server - windows delt mappe