Jeg bruger normalt Amsn til at chatte med vennerne på msn .. men jeg har problemer med at hastigheden på overførsel af filer sket meget langsomt ... oftes under 3 kb/s men hvis jeg booter i windows og bruger messenger live .. så hamrer det igennem med 200 kb/s ... nogen som kan anbefale et program jeg kan bruge i ubuntu som kan lave bare nogenlunde det samme med fil overførsel ?
jeg er åben for forslag
messenger filoverførsel
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: messenger filoverførsel
icecold skrev:Jeg bruger normalt Amsn til at chatte med vennerne på msn .. men jeg har problemer med at hastigheden på overførsel af filer sket meget langsomt ... oftes under 3 kb/s men hvis jeg booter i windows og bruger messenger live .. så hamrer det igennem med 200 kb/s ... nogen som kan anbefale et program jeg kan bruge i ubuntu som kan lave bare nogenlunde det samme med fil overførsel ?
jeg er åben for forslag
jeg bruger pidgin og det fungerer fint
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Re: messenger filoverførsel
icecold jeg oplever det svinger lidt. Bruger pidgin bag firewall.
Men med Windows Live, samme firewall er der fuld brøl.
Jeg læste så at det er Windows Live protokollen der er skyld i det når man bruger andet end Windows Live på Windows.
Jeg ved ikke om der er hold i det. Men med Dropbox har jeg heller ikke brug for at sende filer og hvis andre vil sende må de smide et link
Men med Windows Live, samme firewall er der fuld brøl.
Jeg læste så at det er Windows Live protokollen der er skyld i det når man bruger andet end Windows Live på Windows.
Jeg ved ikke om der er hold i det. Men med Dropbox har jeg heller ikke brug for at sende filer og hvis andre vil sende må de smide et link
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server