filkopiering til USB funker ikke (FAT problem?)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

filkopiering til USB funker ikke (FAT problem?)

Indlæg af Finn Bjerke »

Når jeg skal kopiere mp3 filer til min USB nægle for at hære mp3 i bilen, så er jeg tvunget til at formatere hele USB for derefter at kopiere alle filer i et hug. Hvis jeg bare sletter for at få plads til at kopiere så forstår Ubuntu 9.04 samt 9.10 ikke at der er kommet mere plads på USB. Den høvder at der ikke er plads uanset hvad jeg gør.

AT reformatere USBen virker men det er en tung arbejdsgang. Er der nogle som har forslag?
Kardemommeloven er en god ting.
bagger

Re: filkopiering til USB funker ikke (FAT problem?)

Indlæg af bagger »

Når du har slettet, så skal du huske at tømme papirkurven.

Mvh Bjørn
Nordsig
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Nordsig »

Hej Finn.

Tror at du har Svensk tastatur layout (der er byttet om på æ og ø :o
Godt nok ikke noget der har med denne tråd at gøre. Undskyld
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Finn Bjerke skrev:Når jeg skal kopiere mp3 filer til min USB nægle for at hære mp3 i bilen, så er jeg tvunget til at formatere hele USB for derefter at kopiere alle filer i et hug. Hvis jeg bare sletter for at få plads til at kopiere så forstår Ubuntu 9.04 samt 9.10 ikke at der er kommet mere plads på USB. Den høvder at der ikke er plads uanset hvad jeg gør.

AT reformatere USBen virker men det er en tung arbejdsgang. Er der nogle som har forslag?

Hej Finn, Ubuntu forstår udmærket hvad der sker og fungerer også efter hensigten. Det er sådan, at når du sletter elementer, flyttes de til trash (papirkurven) medmindre man har ændret i konfigurationen for dette. Du har altså 2 muligheder når du sletter elementer; enten at tømme papirkurven som bagger skriver eller at holde <Shift> nede og trykke på <Delete> - så slettes elementerne uden om papirkurven.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD